Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیله علم‌الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که پژوهشکده مطالعات علم وفناوری مطالعاتی را در راستای توسعه فناوری و گسترش تحقیقات در اولویت کاری خود قرار داده است، اظهار کرد: ما در این پژوهشکده رویکرد فناوری را در جهت توسعه کسب و کار فرهنگی دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر کسب وکاری با رویکرد سودجویانه در اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته باشد این موضوع به طور یقین آثار منفی بر جامعه خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یا اقتصادی که مبتنی بر خام فروشی نبوده بلکه مبتنی بردانش باشد به نظر می رسد ایده آل است، ولی باز هم ما در این راستا کار تحقیقاتی انجام را می‌دهیم چرا که مدلی ایده آل است که سبب کاهش نابرابری و افزایش صلح و نو دوستی در جامعه شود.

علم‌الهدی تاکید کرد: ما دنبال این هستیم که کسب و کارهای دانش بنیان را برای ایجاد رقابت در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی توسعه دهیم.

هیات علمی دانشکده علوم تربیتی، افزود: بایستی تحقیقات ما به گونه ای باشد که لایه های فرهنگی و زیست بوم کشور خودمان را در موضوع اقتصاد یا هر موضوع دیگری که به توسعه علم وفناوری کمک می کند؛ دخالت دهیم.

وی با تاکید براین‌که حمایت از ایده‌ها و کارهای تحقیقاتی را در سال آینده بطور جدی در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: بایستی رویکرد همه جانبه برای گسترش تحقیقات و دانش در دانشگاه‌ها شکل بگیرد تا بتوانیم از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه حمایت کنیم.

علم الهدی افزود: ما در معرض یک تمدن و صنعت پیشرفته‌ای هستیم و تکنولوژی که دارای فرهنگ و تمدن وارد کشور شده است،‌ ما علم را از معنویت جدا کرده‌ایم و علم را به دانشگاه و معنویت را به اماکن مذهبی سپرده‌ایم. در حالی که این تفکیک ریشه بسیاری از مسائل ماست.

رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری ادامه داد: تقریبا فرهنگ تجاری بازار در دانشگاه نفوذ کرده و افرادی که امروز از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند یا در صنایع هستند دست‌های قوی، چشم‌های تیز و گوش‌های تیزی دارند و دارای مغزهای بزرگی هستند اما عواطف در آنها کمتر دیده می‌شود. ما بین عقلانیت و معنویت تفکیک کردیم.

انتهای پیام/

169 / 159 تحقیقات دانشگاهی پژوهش رویکرد فناوری اقتصاد دانش بنیان کسب وکار زیست بوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحقیقات دانشگاهی پژوهش رویکرد فناوری اقتصاد دانش بنیان کسب وکار زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است