Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی آبدار در آستانه آغاز سال ۱۳۹۸ در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه‌های ویژه این اداره کل در ایام نوروز خبر داد و گفت: نوروز به رسم جای جای این سرزمین پر گهر بزرگترین و با شکوه ترین عید مردم آذربایجان شرقی است و رسم‌ها و جشن‌های نوروزی که در گوشه و کنار استان برگزار می‌شود، بخشی از میراث فرهنگی و همچنین یکی از بزرگترین جاذبه‌های فرهنگی این منطقه به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی نوروزی پرنشاط برای مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با برگزاری منظم جلسات و همکاری کمیته‌های یازده گانه ستاد خدمات سفر، فعالیت خود را از سه ماه گذشته آغاز و اهداف خود را در راستای گسترش و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران تدوین ساخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در راستای برنامه‌های نوروز ۹۸ سخن به میان آورد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی و برپایی سفره هفت سین در موزه‌ها به استقبال بهار و گردشگران استان می‌رود.

آبدار به برگزاری ۳۰ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۹۸ در راستای اعتلای هنر دست هنرمندان آذربایجان شاهد برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع دستی در ۳۰ نقطه استان خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری آئین سنتی " نوروزگاه" طی ایام نوروز ۱۳۹۸ در سطح استان خبر داد و گفت: این اداره کل ۹۸ مورد آئین سنتی " نوروزگاه" را با محوریت معرفی و تبلیغ آداب و رسوم نوروز آذربایجان شرقی طی ایام پیش رو در سطح استان برگزار خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان طبق سنوات گذشته اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، کتابچه، کتابچه‌های کودک، کارت پستال و پوسترهای استان آذربایجان شرقی را جهت ارائه به گردشگران آماده ساخته است.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی نوروز ۹۸ در خانه تاریخی "صدقیانی" مستقر خواهد بود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات گسترده و معرفی تخصصی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته راهنمایان گردشگری استان در اماکن تاریخی و ورودی‌های شهر مستقر خواهند بود.

آبدار در پایان اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با ۳۳ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان و در مجموع ۱۰۱۰۰ تخت پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

کد خبر 4570886

منبع: مهر

کلیدواژه: هتل داری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر