Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی آبدار در آستانه آغاز سال ۱۳۹۸ در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه‌های ویژه این اداره کل در ایام نوروز خبر داد و گفت: نوروز به رسم جای جای این سرزمین پر گهر بزرگترین و با شکوه ترین عید مردم آذربایجان شرقی است و رسم‌ها و جشن‌های نوروزی که در گوشه و کنار استان برگزار می‌شود، بخشی از میراث فرهنگی و همچنین یکی از بزرگترین جاذبه‌های فرهنگی این منطقه به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی نوروزی پرنشاط برای مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با برگزاری منظم جلسات و همکاری کمیته‌های یازده گانه ستاد خدمات سفر، فعالیت خود را از سه ماه گذشته آغاز و اهداف خود را در راستای گسترش و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران تدوین ساخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در راستای برنامه‌های نوروز ۹۸ سخن به میان آورد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی و برپایی سفره هفت سین در موزه‌ها به استقبال بهار و گردشگران استان می‌رود.

آبدار به برگزاری ۳۰ نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۹۸ در راستای اعتلای هنر دست هنرمندان آذربایجان شاهد برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع دستی در ۳۰ نقطه استان خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری آئین سنتی "نوروزگاه" طی ایام نوروز ۱۳۹۸ در سطح استان خبر داد و گفت: این اداره کل ۹۸ مورد آئین سنتی "نوروزگاه" را با محوریت معرفی و تبلیغ آداب و رسوم نوروز آذربایجان شرقی طی ایام پیش رو در سطح استان برگزار خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان طبق سنوات گذشته اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، کتابچه، کتابچه‌های کودک، کارت پستال و پوسترهای استان آذربایجان شرقی را جهت ارائه به گردشگران آماده ساخته است.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی نوروز ۹۸ در خانه تاریخی "صدقیانی" مستقر خواهد بود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات گسترده و معرفی تخصصی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته راهنمایان گردشگری استان در اماکن تاریخی و ورودی‌های شهر مستقر خواهند بود.

آبدار در پایان اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با ۳۳ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان و در مجموع ۱۰ هزار و ۱۰۰ تخت پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

کد خبر 4570886

منبع: مهر

کلیدواژه: هتل داری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر