Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:53:59 GMT

ایلام، بهشت رنگ ها، مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۱۰۳۷

ایلام، بهشت رنگ ها، مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی

ایلام- ایرنا - حال و هوای این استان کوهستانی با ترنم باران بهاری و سبزه های خیس آن و سبزه کوه های بر افراشته اش آنچنان هر رهگذر را به وجد می آورد که لذت حضور در این مکان بهشتی را با هیچ چیز دیگر نمی توان عوض کرد و اینک در بهار 98ایلام زیباتر از همیشه در انتظار مهمانان نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوه‌های سربه فلک کشیده استان، طبیعت بکر خدادادی، چهارفصل بودن در هر فصل از سال، درختان کهنسال بلوط ، ارژن و کیکم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، غار زینگان، غار طبیعی مژاره، غار طبیعی خفاش، چشمه‌های آب گرم دهلران، مناظر طبیعی سراب آبدانان، دریاچه دوقلوی آبدانان، تنگ بهرام چوبینِ، آبشار ماربره و ملکشاهی، دره ییلاقی کلم بدره، طبیعت بی‌نظیر سیروان و چرداول، تفرجگاه‌ های جنگلی کنارسر مهران، شکارگاه شرازول ایوان و طبیعت کنار آن و .... از جلوه‌ها و مناطق طبیعی استان ایلام هستند که نمونه ‌های آن‌ها کمتر می ‌توان در کشور دید.
تپه باستانی علی کش با قدمت 9 هزار ساله، آثار خرابه‌های شهر سیمره، شهر باستانی سیروان، غار کول کنی ماژین، آتشکده چهارطاقی، قلعه جهانگیر آباد، آثار قلعه تاریخی و آتشکده سام، 160 تپه و آثار باستانی هلیلان، آتشکده سه پا، غار طلسم، طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهکل و ... از آثار تاریخی و باستانی استان ایلام هستند که جلوه‌های زیبایی به این دیار بخشیده است.
ایلام یا همان سرزمین رنگ‌ها به دلیل داشتن طبیعت زیبای خدادادی و وجود کوه‌های سربه فلک کشیده قلارنگ، مانشت، سیوان، مله گون، کبیرکوه، شش کلان، قلاقیران و تعداد کثیری دیگر، آوازه مردان و زنان سخت کوش و حماسه‌ساز آن در بزم و رزم که از دهل و سرنا شنیده می‌شود، به‌عنوان استانی مهمان‌نواز پذیرای گردشگران و دوستداران زیبایی، فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن است.
کوه های مخملینش با لاله های واژگون تزیین شده اند و آنجاست که چشم ها غرق در زیبایی می شود تا شکوفا شدن این بهار را با دل و جان حس کند.
تنوع جغرافیایی با پوشش گیاهی و منحصر به فرد استان' ایلام 'این روزها هر گردشگری را به حیرت و لب گزیدگی وا می دارد .
'ایلام' یادگاری به جای مانده از سرزمین کهن بوده که نامش با تاریخ گره خورده و از زیبایی های طبیعی خاصی برخوردار است که بعنوان عروس زاگرس در دل دامنه های کوهستانی گل آرایی می کند.
این در حالی است که زیبایی و قشنگی استان ایلام تاکنون همچون (آفتابی پنهان از دید گردشگران) مانده است، با این وجود، این روزها و در آستانه عید باستانی همه چیز مهیای پذیرایی از مهمانان نوروز استان ایلام است.
این استان دارای آثار فراوان تاریخی فرهنگی است که از دوران هخامنشی تا ساسانی اسلامی و حکومت والیان می توان از آثار آن دیدن کرد .
می توان به قلعه والی موزه مردم شناسی رفت و برای لحظاتی با والیان پشتکوه همدم شد و یا اینکه به شهر تاریخی دره شهر رفت و دوران ساسانی اسلامی را از نزدیک در قاب هنر دید.
قلعه والی، کاخ فلاحتی، سنگ‌ نوشته قوچ علی، تنگه ارغوان، تنگ دالاهو، تفرجگاه تجریان، کوه قلاقیران، امامزاده‌ها، تپه قلا در چوار، پارک تفریحی چغاء سبز و .... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایلام هستند.
شت قلعه، آثار تاریخی قلعه هزارانی، غار طبیعی مژاره، دریاچه دوقلو سیاه گاو، مناظر طبیعی سراب آبدانان، مناظر طبیعی کوه اناران و مناظر طبیعی کبیرکوه، امامزاده‌ها و... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام هستند.
آتشکده سیاهگل، طاق شیرین و فرهاد، آثار تاریخی روستای سرتنگ، شهر تاریخی جوی زر، تفرجگاه ییلاقی خوران، تفرجگاه جنگلی منطقه سراب ایوان، غار طلسم، شکارگاه شیره زول، دره زیبا و طبیعی دانوک، چشمه سفید در کوه‌های مانشت و... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایوان از توابع استان ایلام هستند.
از مهم‌ترین آثار شهرستان دره شهر نیز می‌توان به آثار خرابه‌های شهر تاریخی سیمره، آسیاب آبی و قلعه شیخ ماخو ، قلعه میرغلام، تنگه بهرام چوبی، قلعه هاشمی ، بنای چهار طاقی، پل تاریخی گاومیشان ، آثار پل تاریخی چم نشت، آبشار ماربره، امامزاده های منطقه و... اشاره کرد.
شمار مسافران و گردشگران نوروزی به استان در سال گذشته 487 هزار و 831 بود که پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش یابد.
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی دارد که بیش از 750 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگري نوروز مهمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری