Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید ابراهیم محجوب معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه یک سوم زندانیان استان با عفو رهبری آزاد شدند ، گفت: ۴۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مجرمینی هستند که مرتکب به قاچاق مواد مخدر شدند.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه مواد مخدر است که سرچشمه دیگر آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، افزود: در ۱۱ ماه اخیر ضرب و جرح پس از سرقت، بیشترین پرونده‌های وارده به دادگستری استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال گذشته یک و نیم درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محجوب با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در سه شهر شیروان ، اسفراین و بجنورد ، افزود: برخی از معابر حاشیه شهر بجنورد به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای که در آن محله رخ دهد امکان تردد وجود ندارد چراکه وضعیت آسفالت و روکش آن قابل قبول نبوده و طول کوچه‌ها بعضاً به هفت کیلومتر نیز می‌رسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از افزایش ۲۰ درصدی توهین و سه درصدی تهدید در مقایسه با سال ۹۶ خبر داد و گفت: شهرستان اسفراین پایلوت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان است.
وی افزود: این طرح در راستای کاهش خشونت در استان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به محض ورود به آموزشگاه مورد غربال قرار گرفته و چنانچه دانش‌آموزی نیاز به درمان داشته باشد سریعاً مورد معالجه قرار می‌گیرد.

وی تجمل گرایی ، راحت‌طلبی ، دخالت والدین ، اعتیاد و فضای مجازی را عوامل موثر در اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: در ۱۱ ماه اخیر از ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده‌ای که به مراکز مشاوره‌ای به‌منظور صلح ارجاع داده شده تنها ۱۳ و هفت دهم درصد آن به صلح و سازش ختم شد که این آمار قابل قبول دادگستری استان نیست چراکه این رقم در سال گذشته ۲۰ درصد بوده است.

محجوب در ادامه از اجرای طرح کرامت توسط بسیج در محلات آسیب‌دیده و حاشیه شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای طرح کرامت، بسیج در محلات آسیب دیده و حاشیه شهر، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر را شناسایی کرده و معتادین را نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌کند که تاکنون ۸ کارگاه آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها در محله جوادیه بجنورد برگزار شده است.

انتهای پیام / ب 

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی