Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : در دولت های یازدهم و دوازدهم 900 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح کشور مجهز به سیستم های مدرن آبیاری شده است.

به گزارش ایرنا ، علی مراد اکبری روز دوشنبه در بازدید از پروژه شبکه های آبیاری نوین در نخلستان های دشتستان افزود : سطح آبیاری شبکه های آبیاری مدرن حدود دو میلیون و 100 هزار هکتار است که 100 هزار هکتار آن در شبکه های مدرن و بقیه در اراضی سنتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: عزم مسئولان وبهره برداران برای استفاده از طرح های نوین آبیاری از برنامه های مهم و جدی در کشور است .
اکبری گفت : پروژه شبکه های آبیاری نوین در حدود 10 هزار هکتار از اراضی بخش سعدآباد دشتستان اجرا می شود که فاز نخست آن حدود 2 هزار و 4000 هکتار شروع با پیشرفت فیزیکی پروژه 37درصد در دست اجراست که براساس برنامه ریزی تا پایان نیمه اول سال 98 بهره برداری می شود .
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اینک شیوه ابیاری نخیلات در استان بوشهر غرقابی است اظهارداشت : این پروژه یکی از زیرساخت های آبیاری و سامانه های آبیاری نوین کشور است که بهره برداری از آن باعث ارتقای بهره وری و افزایش راندمان تولید خواهد شد .
اکبری بااشاره به اینکه منابع اعتباری این پروژه تامین شده است گفت: پس از اجرای شبکه فرعی در پایان نیمه اول سال 98 شبکه های مدرن آن بصورت آبیاری قطره ای در نخیلات انجام خواهد شد.
وی افزود: اجرای این پروژه برنامه جدید و مدرن در کشور است که برای کل نخیلات استان در سطح 34 هزار هکتار اجرا خواهد شد .
7213/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي نخيلات آبياري نوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعادت فر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان خوزستان گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.

سعادت فر ادامه داد: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی و در این مدت بخش قابل توجهی از سیلاب از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شده است.

کد خبر 6099683

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید