Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‎گوید این هیئت همچنان در حال بررسی پرونده سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان و اتهامات اخلاقی وارده به او است. حواشی این پرونده ساده نیست، بنابراین باید وقت کافی برای بررسی داشته باشیم.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا و سخنگوی هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی درباره پرونده سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان به ایرناپلاس می‎گوید: ما فعلاً در حال بررسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حواشی این پرونده، ساده نیست، بنابراین باید وقت کافی برای بررسی داشته باشیم.

جمالی نوبندگانی همچنین با اشاره به اینکه قوه قضاییه روند معمول را برای بررسی این پرونده طی نکرده‎ است، تصریح می‎کند: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این مسئله وارد شده است، یک بار هم از آقای سلمان خدادادی دعوت شده‎ است که در جلسه این هیئت شرکت کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه می‎دهد: عرف این است که وقتی پرونده‎ای درباره نمایندگان به قوه قضاییه فرستاده می‎شود، قوه قضاییه آن را به هیئت نظارت ارجاع می‎دهد که آیا این عمل، خلاف شئونات و وظایف نمایندگی بوده ‎است یا خیر؟ ما در این مواقع به‌عنوان هیئت نظارت اعلام نظر می‎کردیم و قوه قضاییه هم بر همان اساس عمل می‌کرد و بعد از آن، پیگیری‌ها و احکام از طریق قوه قضاییه ادامه پیدا می‎کرد.

نماینده مردم فسا تأکید می‎کند: در مورد این پرونده بر اساس پیگیری‎های بنده تا روز یکشنبه 26 اسفندماه ، حکمی را قوه قضاییه به هیئت نظارت و هیئت رئیسه مجلس نفرستاده ‎است. البته بهتر بود تا حکم قطعی نشده، اعلام نمی‎شد.

22 اسفندماه سایت رکنا گزارش داد، سلمان خدادادی به دلیل اتهامات اخلاقی از سوی دادگاه کیفری تهران به دو سال انفصال از خدمت، دو سال تبعید و 99 ضربه شلاق به خاطر رابطه نامشروع محکوم شده است.

دیروز نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در یک گفت‎وگوی رادیویی اعلام کرد که ما گزارش مبسوطی برای هیئت نظارت مجلس ارسال کردیم. ایشان پرونده‌هایی در گذشته داشت که مختومه شده بود. این پرونده جدید به دادگاه ارسال شد و دادگاه در یک بخشی نپذیرفت و در یک بخشی پذیرفت، چون اعلام مسائل اخلاقی اشکال دارد و هنوز قطعی نیست. از آنجا که قابل اعتراض است باید صبر کنیم تا دیوان عالی کشور در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

او همچنین اضافه کرد: بخشی از آن حکم رد شده ‎است و از بیان عنوان اتهامی معذورم و بخشی از آن را دادگاه پذیرفته است و چون تصمیم قطعی نیست، قابل اعلام نیست و باید صبر کرد تا اعتراض ایشان بررسی شود و هیئت نظارت تصمیم‌گیری کند. نمایندگان در نطق‎های مجلس مصونیت دارند. مصونیت مطلق وجود ندارد، اساساً همه افراد در برابر قانون مساوی‌اند؛ اینکه کسی مرتکب جرم شود، مصونیتی وجود ندارد، کما اینکه در مورد اخیر هم دادگاه به آن وارد شد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سلمان خدادادي قوه قضاييه نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت موافقت شد تا هم فرایند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود