Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@10:06:50 GMT

خیابان هایی که تست هوش می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۴۸۷۳

خیابان هایی که تست هوش می گیرند

به گزارش ایرنا، معضل ترافیک خودرویی هر سال در ایلام سنگین تر و رنج اورتر می‌شود و این پدیده رنج اور در رینگ مرکزی شهر به عنوان محل تمرکز واحدهای صنفی در برخی مقاطع زمانی خاص بیشتر از همیشه مشهود است.
از جمله این مقاطع زمانی پر ترافیک می توان به روزهای کنونی در استانه سال نو اشاره کرد که مراجعه بیش از معمول مردم به بازار موجب ترافیک خودرویی سنگین و ازار دهنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایلام به عنوان شهری کوچک با 200 هزار نفر جمعیت شاید و باید که مشکلات شهری کمتری داشته باشد اما برخلاف این فرض منطقی میزان ابتلا مرکز استان ایلام به اسیب های شایع شهری کمتر از کلان شهرهای نیست.
شهری که سال‌های پیش برای حجم کمی از ماشین‌ها و انسان‌ها ساخته شده حالا با افزایش جمعیت و وسایل نقلیه، شهر ظرفیت ندارد و معضلاتی نظیر ترافیک را در شهر ایلام شاهد هستیم.
آنچه که امروز در ترافیک شهر ایلام بیشتر نمایان است حضور بیش از حد ماشین‌های تک سرنشین، تمرکز مراکز خرید، پزشکان در مرکز شهر است و در ساعتی مشخص مثل عصرها ترافیک به اوج خود می‌رسد.
حالا که در روزهای پایانی سال هستیم و مردم برای خرید مایحتاج خود بیشتر به مرکز شهر ایلام مراجعه می‌کنند، ترافیک بیش از حد باعث قفل شدن شهر برای ساعتی مشخص از روز به خصوص 18 تا 20 می‌شود.

*ترافیک ایلام باعث به دلیل نبود پارکینگ در مرکز شهر است
یکی از شهروندان ایلامی در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترافیک شهر ایلام این روزها واقعاً قابل تحمل نیست، همه مراکز خرید در مرکز شهر یعنی سعدی و 22 بهمن قرار دارند و همه مردم به یک نقطه باید مراجعه کنند.
علی اکبری افزود: حضور گسترده مردم ن هم با وسایل نقلیه شخصی باعث ترافیک بیش از حد در شهر می‌شود، به خصوص اینکه اکثر مایشن جای پاک مناسب ندارند و در خیابان‌ها پارک می‌کنند.
این شهروند ایلامی در ادامه گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در شهر ایلام برای شهروندان بیشتر چشم می‌خورد اینکه پارکینگ‌های عمومی در مرکز شهر وجود ندارد.

*فعالیت‌های عمرانی شهر ایلام به معضل ترافیک افزوده است
یکی از رانندگانی که در سطح شهر ایلام فعالیت می‌کنند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز اظهار داشت: به مدت هفت سال که در حمل و نقل درون شهری فعالیت دارم، با توجه به فعالیت‌های عمرانی در بسیاری از راه‌های مواصلاتی اصلی شهر ایلام مانند چهارراه رسالت، پنج راه جهاد و بعضی نقاط حساس که در حال بازسازی و ترمیم است، این وضعیت باعث ترافیک در سطح شهر شده و تردد را برای رانندگان بسیار سخت می‌کند.
سیعد لارتی در خصوص احداث خط ویژه تاکسی برای رانندگان ادامه داد: احداث خط ویژه تاکسی می‌تواند باعث سهولت در رفت و آمد عموم مردم شود، اگر مردم برای حمل و نقل از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند علاوه بر رونق در کسب و کار تاکسی داران و خودروهای عمومی، به ترافیک شهر و تسهیل در تردد کمک می‌کند.
وی افزود: هم اکنون خط ویژه تاکسی شهر ایلام از خیابان تختی و از میدان انقلاب تا چهار راه سعدی شروع شده اما تنها خط ویژه داخل شهر است، اگر مسئولان امر می‌توانستند یک خط ویژه دیگر ایجاد می‌کردند، بسیار کمک کننده به ترافیک سنگین داخل شهر بود.

*افزایش حجم تردد وسایل نقلیه در ایام پایانی سال در شهر ایلام
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام نیز در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل مختلفی در باعث ترافیک در شهر ایلام شده که از جمله آن می‌توان عرض بسیار کم خیابان‌های سعدی جنوبی و شمالی، خیابان تختی، فردوسی در مرکز شهر، وجود 360 مراکز خدمات درمانی، نبود پارکینگ مناسب و… است.
سرهنگ محسن ناصری ادامه داد: با توجه به انجام خریدهای نوروزی و افزایش ترددهای درون شهری، گره‌های ترافیکی طی این روزهای پایانی سال در شهر ایلام بیشتر شده که نیاز است مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.
وی افزود: خیابان‌های مرکزی ایلام در این روزهای پایانی سال مملو از جمعیت و وسایل نقلیه هستند که نیاز است رانندگان و عابران پیاده برای پیشگیری از حوادث ترافیکی قوانین و مقررات را مد نظر داشته باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام بیان داشت: با توجه به ترافیک‌های سنگین بین ساعات 18 تا 21، از تمامی شهروندان تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری به داخل شهر خوددداری کند و یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

*اجرای طرح‌های عمرانی برای حل مشکل ترافیک شهرایلام
شهردار ایلام نیز در این ارتباط در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به ازای هر 5 نفر، 3 خودرو در شهر وجود دارد است که با استانداردهای مد نظر ما به عنوان یک تهدید محسوب می‌شود.
طالب صادقیان ادامه داد: در طول سال 96 حدود 16 هزار دستگاه خودرو وارد استان شده که 50 درصد این خودروها وارد مرکز استان شده است.
وی گفت: با توجه به این هر سال حجم وسایل نقلیه افزایش می‌یابد ولی در عوض معابر و خیابان‌های شهر دست نخورده مانده، این مسئله شهرداری ایلام را مجاب کردهکه در راستای کاهش بار ترافیکی طرح‌ها و و برنامه‌هایی را اجرایی کند.
شهردار ایلام ادامه داد: کاهش بار ترافیکی صرفاً با ایجاد تقاطع صورت نمی‌گیرد، بلکه اقدامات دیگری از جمله تمرکززدایی در هسته مرکزی شهر، جابجایی کسبه‌های به خارج از هسته مرکزی شهر، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و.. نیاز است.
صادقیان در ادامه تصریح کرد: در حوزه عمرانی ایجاد تقاطع غیر همسطح چهارراه رسالت در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون با 70 درصد پیشرفت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
شهردار ایلام بیان داشت: برای کاهش بار ترافیک، حفظ هویت شهر و محیط زیست در مرکز شهر، خیابان طالقانی شهر ایلام به صورت پیاده راه درآمده است.
وی اظهار داشت: نمایشگاه داران اتومبیل، مطب پزشکان، میادین میوه و تره بار و صنوف آلاینده مواردی هستند که باعث ترافیک در قسمت‌های هسته مرکزی شهر شده، بر همین اساس یک مکان خارج از شهر برای فعالیت این صنوف پیش بینی شده است.
شهردار ایلام بیان داشت: برای اجرای این طرح زمینی در حدود 11 هکتار با اعتبار آن 140 میلیارد تومان پیش بینی شده که قطعاً در آِینده بخش بزرگی از معضل ترافیک شهر ایلام حل می‌شود.
صادقیان تصریح کرد: بحث احداث پارکینگ طبقاتی نیز در دستور کار جدی شهرداری ایلام قرار گرفته است.
با توجه به اینکه معضل ترافیک در ایلام مهمترین عوامل در کاهش آن را می‌توان در فرهگ استفاده از وسایل نقلیه، اجرای پروژه‌های بزرگ شهری، پارکینگ طبقاتی و…برشمرد، این عامل نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.
ترافیک علاوه بر آسیب‌های روحی و روانی باعث هدر رفتن وقت بسیاری زیادی از انسان می‌شود تحمل این اسیب ها در ایلام فاقد ضرورت و چاره پذیر است7177/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب حمل و نقل عمومی شهرداری محیط زیست میادین میوه و تره 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی شدید خیابان های شهر راین کرمان

دریافت 43 MB کد خبر 6087834

دیگر خبرها

  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • تصویر جالب از خیابان فلسطین ۷۷ سال قبل
  • خبر جدید و لو رفته درباره طارمی
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • (تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد
  • آبگرفتگی شدید خیابان های شهر راین کرمان
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید