Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اکبر صالحی ظهر امروز در پایان آخرین جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درخصوص ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی درباره فردو گفت:‌ قبل از آنکه فردو تاسیسش به صورت رسمی اعلام شود، ما به محمدالبرادعی این مسئله را اعلام کردیم و گفتیم ما مکانی را در فردو در حال ساختن هستیم. البته آن زمان اسمش فردو نبود، بلکه سایت قم نام نداشت که به خاطر تهدیداتی که می‌کنند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما گفتیم مکانی را می‌سازیم که قابلیت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد لذا سایت فردو ساخته شد و این موضوع هم به مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه البرادعی در حال رفتن به واشنگتن بود که آقای سلطانیه، سفیر وقت ایران نامه اعلام ساخت فردو را در فرودگاه به ایشان رساند، اظهار داشت: این نامه در زمانی بود که فردو هنوز تجهیز نشده بود.

صالحی درباره رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای در ۲۰ فروردین هم تصریح کرد: باید تا ۲۰ فروردین صبر کرد. من پیشاپیش فرارسیدن سال ۹۸ را به مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم این سال، سال خوبی برای مردم باشد. بهرحال سال ۹۷، سال پر چالشی برای مردم بود ولی خوبی‌ این چالش‌ها آن است که ما را مقاوم‌تر، پخته‌تر، با تجربه‌تر می‌کند تا در برابر کید و مکر دشمن، بهتر بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند آمریکا دشمن ماست ولی الان همه باور کرده‌اند امریکا دشمن ماست و از موافق و مخالف و از انقلابی و ضدانقلابی موافق هستند کار دولت امریکا، ظالمانه است و از ابتدا که مقام معظم رهبری تاکید داشتند به این دولت و دولتمردان امریکا نمی‌شود اعتماد کرد، این مسئله به خوبی دیده می‌شود و خود دستاورد بزرگی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ممکن است شما میلیاردها تبلیغ کنید تا این مسئله به دیگران اعلام شود. البته فشارهای اقتصادی بوده است و بدیهی هم است اگر کشوری بخواهد استقلال سیاسی خود را حفظ کند، باید هزینه این مسئله را پرداخت کند.

صالحی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب به ویژه آمریکا قرار داشت و غلام حلقه به گوش آنها بود، ابراز داشت: الان ایران در مدار سیاسی خود قرار دارد و این مسئله برای امریکایی‌ها قبل تحمل نیست بنابراین ملت باید هزینه این مسئله را هم بدهد ولی اگر ما استقاومت کرده و مقاومت کنیم، یقینا ما از این گردنه عبور خواهیم کرد و شرایط آینده، بسیار روشن و تابناکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با مقدار نفتی که ما امروز می‌فروشیم، ۸۱ میلیون نفر اداره می‌شوند ولی کشورهای حوزه خلیج فارس، دو، سه برابر ما نفت می‌فروشند و جمعیت آنها دو، سه میلیون نفر هم نیست. یعنی ما اگر می‌خواهیم به نسبت جمعیت، نفت بفروشیم باید چهل، پنجاه میلیون بشکه نفت می‌فروختیم. باید این کشور چگونه با این یک میلیون بشکه فروش نفت خود را نگه داشته و سراپا است.

معاون رئیس‌جمور با بیان اینکه حس فساد از اصل فسادی که انجام می‌شود بیشر است،‌ یادآور شد: اگر فساد عظیمی در کشور وجود داشت، می‌شد با این شرایط مملکت اداره کرد؟ با اقداماتی که در کشور انجام شده، ما در گندم و محصولات اصلی کشاورزی خودکفا شده‌ایم. در تولید بنزین، گازوئیل و گاز خودکفا شده‌ایم که اینها قدرت‌های بزرگی است که انجام شده و ملت روی پا خودش می‌ایستد.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت صنعت هسته‌ای در سال آینده عنوان کرد: در حوزه هسته‌ای، کارها به صورت عالی پیش می‌رود. من دو، سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته شدن است. زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده و از هزاران تن بتن و سیمان استفاده شده ولی بتن بعدی که مربوط به زیرساخت‌ها است، دو، سه ماه دیگر ریخته می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ملاثانی توانست در پایان 90 دقیقه، با سپاهان به نتیجه تساوی دست پیدا کند ولی در دقایق پایانی وقت های اضافه و روی یک اشتباه توسط مدافعین این تیم، زردپوشان صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رامین رضاییان در دقیقه 118 آن را به گل تبدیل کرد تا اصفهانی ها راهی دور بعد شوند.

احسان علوان زاده بازیکن استقلال ملاثانی درخصوص بازی مقابل سپاهان به خبرنگار ما گفت: بازی بسیار خوبی مقابل تیم پر مهره سپاهان به نمایش گذاشتیم، فکر‌می کنم تمام اهالی فوتبال از ما رضایت داشتند. چه تماشاگرانی که درون ورزشگاه بودند و مردمی که در خانه پای تلویزیون ها بازی را دیدند.

او گفت: در ابتدای بازی باتوجه به قدرت سپاهان و حملات این تیم، کمی عقب نشین نشستیم که برای هر تیمی طبیعی است. ولی بازی بدون توپ را تمرین کرده بودیم و تمامی فضا هارا بسته بودیم. به هرحال مقابل تیم پر ستاره‌ای بازی داشتیم و تاکتیک این بازی از پیش برای ما مشخص بود و آن را تمرین کرده بودیم.

بازیکن استقلال ملاثانی اضافه کرد: در نیمه اول در یک غافلگیری گل را دریافت کردیم و در بین دو نیمه با صحبت های سرمربی جوان که همانند یک دوست در کنار ما است، توانستیم به بازی برگردیم و مانند بازی های همیشگی مان وارد بازی شویم. توپ را در اختیار داشتیم و حملاتی را هم روی دروازه سپاهان داشتیم که در یک موقعیت خود من تک به تک شدم که توپ زیر پایم گم شد و نتوانستم ضربه مناسبی را بزنم. ولی هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد، حملات ما بیشتر می‌شد. در یک صحنه شوت میلاد وارد دروازه نیازمند شد که همگی شوکه شدیم از این گل زیبا و توانستیم بازی را به 120 دقیقه ببریم.

علوان زاده اضافه کرد: قطعا بازی کردن مقابل تیم سپاهان کار ساده ای نیست، هرآنچه سرمربی به ما گفته بود را اجرا کردیم و تمامی فضاهارا روی بازیکنان این تیم بسته بودیم. رامین رضاییان که در هر مسابقه چندین موقعیت به دست می‌آورد، در این بازی قفل شده بود و این نشان از دوندگی بالای تیم ما دارد. جا دارد به تمامی بازیکنان خسته نباشید بگویم، حق بچه ها حضور در لیگ برتر است و در این بازی که پخش از شبکه های تلویزیونی هم بود، کیفیت فنی خود را به نمایش گذاشتند.

او در پایان گفت: دو دقیقه وقت کم آوردیم و اگر بازی به ضربات پنالتی می رفت، شاید می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و شگفتی ساز اصلی این رقابت ها باشیم. واقعا حیف شد ولی در مقابل امکاناتی که ما داریم، این که بتوانی سپاهان را تا دقیقه ۱۱۸ هم متوقف کنی کار بزرگی کرده ای. در ادامه راه در لیگ یک به دنبال ارائه بازی های این چنینی هستیم و می‌خواهیم لیگ را با سیاوش اکبرپور به پایان برسانیم.

دیگر خبرها

  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • کلوپ: بین دو نیمه کمی گرد و خاک کردم!‏
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم