Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت:فردی که حرکت تروریستی را در نیوزلند انجام داد خودش نیز قربانی آن تفکر، نظام آموزشی و سبک غربی است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی در نشست بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: ایشان در نامه دوم خود به جوانان غربی بعد انسانی مسئله را مطرح می‌کنند که موضوع مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درونه: احیای «جنگ‌های صلیبی» از راهبردهای غرب خارج نشده استمرندی: حوادث تروریستی مشابه نیوزیلند هر روز در منطقه در حال تکرار استمقدم‌فر: حادثه تروریستی نیوزیلند نشان داد تفکر نژادپرستی نوین در حال احیاشدن است

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فارغ از نژاد، مذهب، ملیت و حاکمیت فرمودند اتفاقات تروریستی در هر نقطه از دنیا که اتفاق بیفتد دردناک است و مثال‌هایی نیز دراین زمینه زدند که به طور نمونه فرمودند اگر کودکی از مادرش جدا شود و یا فردی از همسرش جدا شود این موضوعات، موضوعات دردناکی است که این بعد انسانی مسئله را برجسته می‌کند که نگاه فراملی، فراقومی و مذهبی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیار جالب است، ایشان می‌فرمایند هر فردی از محبت و انسانیت بهره‌ای برده باشد از دیدن این صحنه‌ها در هر کجای دنیا که اتفاق بیفتد متأثر و متعلم می‌شود، مسئله خشونت علیه بشریت قطعا امری مذموم است.

عبداللهی اظهار داشت: ایشان در نامه به جوانان غربی این نکته را تأکید می‌کنند که آنها توجه کنند که بیشترین خسارت‌ها را چه کسانی در طول تاریخ متحمل شده‌اند، ایشان یک روند تاریخ‌نگاری دارند و می‌فرمایند غربی‌ها تاریخ‌سازی کرده‌اند. اگر نگاهی به مسائل تروریستی در جهان داشته باشیم متوجه می‌شویم بیشترین خسارت‌ها را مسلمانان متحمل شدند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با توجه به اینکه کمپانی‌های بزرگ رسانه‌ای را در اختیار دارند روایتگری خود را به شکل وارونه انجام می‌‌دهند، عنوان کرد: این حقیقتی است که گم شده است. در همین راستا بود که رهبر معظم انقلابی ذهن پاک جوانان غربی را به این امر معطوف کرد که تحقیق کنند چه کسانی قربانی هستند، مسلمانان در واقع در این موضوعات مظلوم واقع شده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما با یک مسئله استانداردسازی در فضای رسانه‌ای مواجه هستیم که روایتهای ناهمگونی با تکنیک‌های رسانه‌ای و با جو روانی ارائه می‌شود. به طور مثال اگر در دنیای غرب چاقوکشی اتفاق بیفتد پژواکی توسط رسانه‌های عموماً با اسپانسر یهودی ایجاد می‌شود که گویا یک فاجعه بین المللی رقم خورده است. اما در نیوزیلند 52 نفر به مظلومانه‌ترین حالت کشته می‌شوند اما جوری روایتگری می‌شود که گویا اتفاق خاصی رخ نداده است.

عبداللهی افزود: اما اگر اتفاقی مشابه نیوزیلند از سوی برخی گروه‌های حتی دست ساخته خود غربی‌ها اتفاق بیفتد به گونه‌ای این مسئله رسانه‌ای می‌شود که حتی در انتها باعث حمله به چند کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه غربی‌ها تروریسم را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده‌اند. گفت: تروریست یک حقیقت زائیده خشونت است که باید امری مضموم تلقی شود، البته اگر با خط کش آمریکا به این مسئله بخواهیم نگاه کنیم اگر اتفاقی به نفع آنها باشد و با منافع آنها همسو باشد آن اتفاق خوب می‌شود ولی اگر با منافع آنها همسو نباشد بد می‌شود و جواز لشکرکشی به کشوری داده می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر 10 میلیون نفر در یمن آواره شده‌اند و چون به تعبیر امریکایی‌ها امنیت آنها به خطر افتاده آن اتفاقات در یمن خوب است و باید از آن دفاع کنند.

عبداللهی با بیان اینکه تازمانی که ریشه خشونت که همان اندیشه خشونت زا است، اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که تروریسمی وجود نداشته باشد، گفت: به نظر بنده آن فردی که حرکت تروریستی را در نیوزلند انجام داد خودش نیز قربانی آن تفکر، نظام آموزشی و سبک غربی است که در آن بزرگ شده و خشونت را در آن امری عادی جلوه داده می‌شود، است.

وی با بیان اینکه یک خشونت سازمان یافته در جهان علیه مسلمانان شکل گرفته و درحال عادی شدن است، افزود: شما نگاه کنید یک خشونت سازمان یافته در جهان به نام رژیم منحوس اسرائیل داریم که روزانه آدم‌کشی می‌کند اما وجدان بیداری در جهان وجود ندارد که آن را محکوم کند، حتی نهادهای متولی هم این موضوعات را سانسور می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلام هراسی در تاریخ را به دو دهه قبل برمی‌گردانند، گفت: تفکر اسلام هراسی تلاش می‌کند این موضوع را القا کند که مسلمانان تروریست و خشن هستند و باید از آنها انتقام گرفته شود که این تفکر بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی نیز بیشتر پررنگ شد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تروریسم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تروریسم تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد