Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان کرمان با ارائه گزارشی اجمالی از مجموع اقدامات نیروهای تابعه در سال جاری، توصیه هایی هم به مردم به ویژه مسافران نوروزی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان، ظهر امروز(۲۷ اسفند) در نشست خبری، اجرای بیش از 2 هزار طرح عمرانی در سطح استان را نشان دهنده وجود امنیت دانست و پس از اشاره به طرح‌های امنیتی که در استان اجرا شده از کشف 4 میلیون لیتر قاچاق اقلام سوختی در سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه 17 درصد قتل های استان در سال جاری کاهش یافته و 90 درصد قتل ها کشف شده، تجمیع 110 را یکی از اقدامات پلیس برای بهتر پاسخگویی به مسایل عنوان کرد و همچنین به افتتاح موزه دائمی پلیس واقع در روبروی هتل پارس اشاره کرد و افزود: این فرماندهی رتبه دوم پژوهش را در کل کشور کسب کرد.

 

 

سردار بنی اسدی ادامه داد:  200 هزار پرونده در سال جاری در کلانتری‌ها تشکیل شده که 47 درصد آنها به صلح و سازش منجر شد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که 488 هزار مورد آن عملیاتی شد و مابقی مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده است.

 


وی از صدور ۸۸ هزار و 500 جلد گذرنامه برای زائران عتبات در سال جاری خبر داد و ساماندهی راهبران محله‌ای را اقدام قابل ذکر دیگر عنوان کرد و ادامه داد: از ظرفیت فرمانداری ها برای رفع مشکلات ترافیکی و نقاط پرخطر استفاده کرده‌ایم و ارتقای دانش کارکنان پلیس، پیگیری جدی در تردد افغانی کش‌ها، ارایه خدمات مشاوره به بیش از 4هزار پرونده، پیگیری نصب 120 دستگاه دوربین پایش در سطح استان با همکاری استانداری زیرا استان کرمان در این خصوص نسبت به سایر استان‌ها عقب است، افزایش اقدامات در حوزه پیشگری از سوانح راهنمایی رانندگی نیز انجام شده است.

 

 

فرمانده انتظامی استان با تصریح به اینکه اما باید مقتدرانه و مهربانانه و منطقی با تخلفات راهنمایی رانندگی برخورد کرد زیرا اگر اغماض شود نه تنها خدمت به متخلف نشده که خیانت شده و بر این اساس افزایش برخورد با تخلفات را داشتیم.

 

وی تأکید بر حوزه های پژوهشی و استفاده از دانشجویان برتر در تحقیقات برای ارائه راهکارهای عملیاتی و میدانی بر اساس مستندات و سهم خواهی از سایر دستگاه ها، ساماندهی راهوران محله، برگزاری همایش‌ استفاده از ظرفیت فرمانداری ها، تعامل با حمل و نقل و راهداری، شرکت در جلسات ترافیک و کمیسیون راهها، هزار و ۹۰۰ دوره آموزشی در مدارس، مساجد، اصناف برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی فهرست کرد.

 

 

سردار بنی اسدی به تدوین مقاله، جذب محقق برای کسر خدمت، چاپ و ترجمه کتاب، حمایت از ۴ پایان نامه دانشجویی در حوزه نظم و امنیت به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه تحقیق و پژوهش اشاره و بیان کرد: فضای مجازی مجموعه قابل توجهی از توان پلیس را درگیر کرده و در این راستا شناسایی باند کلاهبرداری سایت دیوار و.. انجام شده و کسب رتبه برتر در حوزه تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری را در کل کشور و افزایش درصد کشف وقوع جرم را داشتیم و جرایم فضای مجازی با انگیزه های منافع مالی، انتقام جویی، ضداخلاقی و سرگرمی انجام شده است.

 

 

وی در خصوص دیگر اقدامات پلیس گفت: ۳۰ درصد سرقت ها مهم بوده و در کنار این افزایش ۶۰ درصد این سرقت ها کشف شده، وقوع قتل ۱۷ درصد کاهش‌ داشته، حوزه مواد مخدر بیش از ۹۰ تن انواع مواد کشف که ۲۳ درصد کاهش داشته، وضعیت تصادفات کاهش داشته اما آمار موجود باز هم نگران کننده و بالا است. 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین با شعار «نشاط بهاری؛ نظم و قانونمداری» برگزار می شود و بیش از ۱۲۲۰ تیم گشت خودرویی و موتوری در این راستا آمادگی دارد؛ به مردم توصیه کرد:  هنگام مسافرت برای پیشگیری از سرقت منزل آن را به یکی از افراد فامیل و یا مورد اعتماد بسپارند و از تجهیزات ایمنی نظیر دوربین -که متأسفانه کم رنگ هم شده- استفاده کنند و مواظب سارقین به عنوان مأمور آب و برق باشند.

 

 

وی ادامه داد: مردم در خریدهای نوروزی از کارت های اعتباری استفاده کنند، رمز را هنگام خرید خودشان درج کنند، از دادن رمز به دیگران حودداری کنند و روش های ایمنی محافطت از کارت را باد بگیرند.

 

 

سردار بنی اسدی علت تصادفات را افزایش ترددهای جاده ای به گونه ای که فقط دوربین های محورهای مواصلاتی ۱۲ میلیون تردد را امسال در استان ثبت کردند؛ عدم پیشرفت نصب دوربین ها در مقایسه با کشور و تحرکات خودروهای اتباع بیگانه دانست و سپس به موضوع چهارشنبه آخر سال پرداخت و اظهار داشت: امروز بسیاری از خانواده ها نگران هستند و باید با همکاری هم چهارشنبه پایان سال را پشت سر بگذاریم زیرا عده ای دنبال سودجویی و منافع مالی هستند.

 

 

وی در همین زمینه با بیان اینکه بیش از ۶۵ هزار  ترقه غیرمجاز کشف شده که خطر آفرین بوده‌، تأکید کرد: چهارشنبه آخر سال باید با کار فرهنگی مدیریت شود و راه پلیسی چاره کار نیست اما ما ناگزیریم استفاده کنیم؛ با مدیریت محله محوری این برنامه انجام شود و خانواده ها اجازه ندهند برخورد احساسی بوجود بیاورند. 

 

در این نشست سامانه های ۱۹۷ برای پیشنهادات و انتقادات و یا قدردانی از پلیس، ۱۱۰ اقدامات عملیاتی و ۱۳۰ آگاهی اعلام و تأکید شد: هر کس از هر کجای استان تماس می گیرد آدرس را به طور دقیق اعلام کنند؛ جابجایی اسباب و اثاثیه منزل در ایام نوروز باید با اخذ مجوز کلانتری محله باشد. 
 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان سال نو بیانیه گام دوم انقلاب محمد جواد ظریف امام جواد امام جواد ع ایام نوروز سردار بنی اسدی مسافران نوروزی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرز‌ها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرز‌های کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیرو‌های مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال