Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:11:15 GMT

قضاوت درباره فعالیت موشکی پیونگ یانگ زود است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۶۱۱۶

قضاوت درباره فعالیت موشکی پیونگ یانگ زود است

تهران- ایرنا- وزیر دفاع کره جنوبی امروز(دوشنبه) گفت، فعلا نمی توان گفت که آیا فعالیت اخیر برخی تاسیسات موشکی کره شمالی، بسترسازی برای شلیک موشک بوده است.

به گزارش شبکه 'یورونیوز'، 'جونگ کیونگ' در کمیته دفاعی پارلمان کره جنوبی، با اشاره به استناد اخیر چند اندیشکده آمریکا و مقامات سئول به تصاویر ماهواره ای و خبر دادن از احتمال آماده شدن پیونگ یانگ برای شلیک یک موشک در سایت 'تونگ چانگ ری' گفت: این سایت مربوط به شلیک موشک است اما، شاهد انجام هیچ فعالیت مرتبط با شلیک موشک در این سایت نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، قضاوت درباره این که فعالیت های صورت گرفته در این سایت مربوط به شلیک موشک بود، زود است.
وی بدون توضیح بیشتری گفت، نشانه هایی دال بر تداوم فعالیت هسته ای در کره شمالی وجود دارد.
در همین حال، وزیر وحدت کره جنوبی گفت، فعالیت های اخیر در این سایت موشکی احتمالا برای تقویت اهرم فشار پیونگ یانگ در مذاکرات بود اما، با توجه به تدام فعالیت کره شمالی، پی بردن به نیات دقیق این کشور مستلزم بررسی دقیق مساله است.
وزارت دفاع کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرده بود که ظاهرا مرمت و احیای سایت تونگ چانگ ری اندکی قبل از نشست سران آمریکا و ویتنام در هانوی شروع شده بود.
طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، پیونگ یانگ این سایت را قبل از بازدید یک تیم بازرسی راست آزمایی انهدام آن در مه سال گذشته مرمت کرد و فکر می کنیم هدف مرمت دوباره آن در امسال نیز همین است.
'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون'، سران آمریکا و کره شمالی که ژوئن سال گذشته، اولین بار در سنگاپور دیدار و درباره خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ و لغو تحریم های آمریکا گفت وگو کرده بودند، در نشست دوم در هانوی ویتنام در اواخر فوریه سال جاری به نتیجه ای نرسیدند.
آساق**1088 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي كره شمالي فعاليت موشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم

درعملیات  وعده صادق، ترکیبی از موشک و پهپاد‌های کشورمان توسط نیروی هوافضای سپاه با پرتاب پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ در شامگاه ۲۵ فروردین شروع شد و کمی بعد با شلیک موشک‌های کروز و نهایتاً با شلیک موشک‌های بالستیک دنبال و تکمیل شد. این عملیات تا حدود ساعت ۵ صبح روز ۲۶ فروردین ادامه یافت. به واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در حین اجرای این عملیات فیلم‌های مختلفی از حرکت موشک‌ها و پهپاد‌ها و همچنین ورود آنها به محدوده سرزمین‌های اشغالی و سایر تحولات این عملیات به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود