Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بعد از ظهر امروز (دوشنبه) جلسه شورای عالی کار تشکیل می و در زمینه حداقل دستمزد کارگران تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (دوشنبه) در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال 97، افزود: برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، شب گذشته جلسه ای با نمایندگان کارفرمایان و کارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر تعاون اضافه کرد: در تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار، به ماده 41 قانون کار توجه جدی داریم؛ این ماده قانونی تعیین حقوق و دستمزد را متاثر از دو عامل «نرخ تورم» و «حداقل معیشت» می داند.
وی اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی خوب کارگران و کارفرمایان، تصمیم درستی در زمینه تعیین حداقل دستمزد اتخاذ شود.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت 81 هزار میلیارد تومانی دولت از صندوق های بازنشستگی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: این اطمینان وجود دارد که با حمایت دولت، صندوق ها دچار کسری نشوند.
در این سال تلاش دولت بر حمایت از قشر ضعیف جامعه و دارندگان درآمد ثابت خواهد بود زیرا شرایط تحریم نخستین آثار را بر سبد هزینه، رفاه و معیشت آنها داشته است.
وی ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت های مالی امکان توجه ویژه به این اقشار وجود نداشت؛ هرچند که با دستور رئیس جمهوری، به افرادی مانند کارکنان دولت، بازنشسته ها، مددجویان کمیته امداد و بیمه شدگان که شناسنامه مشخص درآمدی داشتند، کمک شد.
شریعتمداری افزود: در سال آینده مقررات حاکم، مقررات بهتری خواهد بود؛ در مورد حداقل دستمزد، تصمیمات خوبی با همکاری دولت و مجلس گرفته شده است و حداقل دستمزد در سال 98 می تواند بخش قابل ملاحظه ای از تغییرات افزایش سطح عمومی قیمت ها را پوشش دهد.
وی به رفع نگرانی ها در مورد واردات مواد اولیه تولید اشاره کرد و گفت: با هموار شدن مسیر و تلاش هایی که صورت گرفته، اکنون مسیر واردات دارای تضمین بهتر و بیشتری است که نشان می دهد می توان از روند بیکاری جلوگیری کرد.

**اجرای سیاست های اشتغال فراگیر در سال 98
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست های اشتغال فراگیر در سال آینده، ادامه داد: این سیاست ها شامل اشتغال دانش آموختگان و تامین کمک هزینه بیمه آنها، تامین منابع برای توسعه اشتغال پایدار روستایی با 12 هزار 800 میلیارد تومان منابع (با نرخ سود چهار درصد و 6 درصد)، توسعه مشاغل خانگی، توسعه مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات (IT) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فعالیت های نو بنیان و نوبنیاد فعال خواهد بود.
اقتصام**2078**4018**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال صندوق هاي بازنشستگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت