Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت:مهمترین درخواست ما از خیران مدرسه ساز، ساخت فضا‌های آموزشی بیشتر برای دانش آموزان استثنایی و معلول به ویژه ساخت مدرسه اوتیسم در استان است.

وی با بیان اینکه مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: اما این مدرسه مناسب سازی شده نیست چرا که به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان، مدارس این دانش آموزان باید مجهز به کلاس‌های کاردرمانی، اتاق شن، اتاق تاریک، مشاوره، آب درمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی، باز درمانی و حیات خلاق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اطمینان گفت: دانش آموزان اوتیسمی رشته‌های خاصی دارند که در این راستا مدرسه اوتیسم حداقل به هشت کلاس مناسب سازی شده نیاز دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی ساخت یک مرکز پیش دبستانی مستقل را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: همچنین ساخت سالن ورزشی چند منظوره برای دانش آموزان خاص که مناسب سازی شده باشد از دیگر نیاز‌های دانش آموزان استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه در استان چهار دانش آموز اوتیسمی شناسایی شده است، گفت: در صورت وجود مدرسه مناسب سازی شده، دانش آموزان بیشتری جذب می‌شوند چرا که به دلیل کمبود فضا و فضای نامناسب و خدمات بسیار اندک، این دانش آموزان جذب نشده و به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

با اطمینان افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی در خراسان جنوبی وجود دارد که این آمار مجزا از دانش آموزان مراکز اختلالات در استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اظهار کرد:دانش آموزان استثنایی شهرستان درمیان در کانکس تحصیل می‌کنند و روند ساخت مدرسه در حال اجرا است، همچنین طبق استانداردها، سیستم گرمایشی فضا‌های آموزشی دانش آموزان استثنایی باید گرمایش از کف باشد اما سیستم گرمایشی این مراکز نیز استاندارد نیست و با بخاری کاربراتوری تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث خدمات حمایتی وزارت آموزش و پرورش این دانش آموزان را حمایت می‌کند اما باز هم به دلیل هزینه‌های هنگفت کاشت حلزون و عمل جراحی ناشنوایی بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان استقبال نکرده و این دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند.

با اطمینان تعداد مراکز استثنایی فعال در شهرستان بیرجند را ۱۰ آموزشگاه برشمرد و گفت: تعداد ۲۶ آموزشگاه استثنایی و ۱۳ مرکز اختلالات در خراسان جنوبی فعالیت دارند و دو آموزشگاه دیگر در حال ساخت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی افزود: برای حمل و نقل دانش آموزان معلول جسمی حرکتی از خانه به مدرسه، نیاز به ماشین‌های مناسب سازی شده و ویلچر دار داریم چرا که این دانش آموزان به دلیل سختی رفت و آمد به مدرسه، از تحصیل باز می‌مانند.

انتهای پیام/غ

بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز استثنایی در خراسان جنوبی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه