Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:16:41 GMT

71 درصد از مساحت خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۰۳۷

71 درصد از مساحت خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: 71 درصد از مساحت این استان درگیر خشکسالی است.

به گزارش ایسنا، بیجندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان بارش باران در سال زراعی جاری 186.6 درصد بوده است، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 79 درصد و نسبت به بلند مدت 25 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن میزان دمای هوای این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درجه سانتی گراد کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت نیم درجه سانتی گراد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیجندی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیشتر قسمت های این استان در محدوده ترسالی قرار گرفته اند، اظهار کرد: اما بارش های انجام شده به هیچ وجه نشان از آن ندارد که از خشکسالی ها عبور کرده ایم و همچنان فرآیند خشکسالی و کاهش بارندگی ها ادامه خواهد یافت.

وی در رابطه با پیش بینی های بهاره نیز بیان کرد: پیش بینی های این اداره کل برای فصل بهار، بارندگی های نرمال و بیش از نرمال است.

این مقام مسئول توضیح داد: پیش‌بینی می شود میزان بارندگی در فروردین ماه سال آینده بیش از نرمال باشد و نوید خوبی برای دیم کاران استان است که میزان بارندگی 10تا 20 میلی متر بیش از نرمال باشد.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی در اردیبهشت ماه بیش از نرمال و در خرداد ماه نرمال باشد.

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در فروردین و اردیبهشت ماه نرمال و در خرداد ماه یک تا دو درجه سانتیگراد بیش از نرمال باشد.

وی تاکید کرد: حتی پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در تابستان سال آینده نیز گرم‌تر از سال‌های گذشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشكسالي منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری