Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:35:13 GMT

مطالبات کارگری در جزیره خارگ به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۱۷۷

مطالبات کارگری در جزیره خارگ به صفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضایی ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون کارگری جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ به عنوان یکی از مراکز مهم کارگری در کشور است که بیش از ١۵٠ شرکت پیمانکاری در جزیره مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: بحث مطالبات کارگری به صورت جدی و رصد ماهیانه در برنامه‌های بخشداری ویژه خارگ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نباید فرقی بین کارگر و کارمند در حوزه پرداخت ماهیانه حقوق در جامعه حس کنیم و این خواست ما از روز اول از مجموعه مدیران نفتی و پتروشیمی در منطقه بود که شاهد همکاری در این حوزه هستیم.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: خوشبختانه با هم افزایی و همراهی شرکت‌های پیمانکاری در منطقه دومین سال پیاپی مطالبات کارگری در جزیره به صفر رسید و خدا را شاکریم که توانستیم احقاق حقوق حقه کارگر در خارگ را در حد توان به سرانجام برسانیم و کارگر زحمتکش که در جزیره مشغول به فعالیت است دغدغه‌ای برای خرید عید نداشته باشد.

رضایی گفت: مطمئناً تداوم این روند در دستور کار این کارگروه منسجم بوده و نظارت بر امور کارگران بیش از پیش خواهد شد.

کد خبر 4571418

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود رضایی جزیره خارگ بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود