Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:24:25 GMT

پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۲۹۳

پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

سنندج - ایرنا - پیکر مطهر شهید مرزبان، گروهبان یکم ابوذر حمزه کرد خوردی روز دوشنبه بر دوش مردم و مسئولان شهرستان بانه تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم و مسئولان بانه برگزار و پیکر این شهید پس از تشییع برای خاکسپاری به ملایر استان همدان زادگاه این شهید همام منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید ابوذر حمزه کرد خوردی یکی از مرزبان هنگ مرزی بانه بود که شامگاه یکشنبه در درگیری با افراد مسلح ناشناس در حین گشت زنی در منطقه مرزی سرداب بانه به شهادت رسید.
امام جمعه بانه در این آیین با تجلیل از جایگاه رفیع شهادت در دفاع از میهن اسلامی و ارزش های والای دین مبین اسلام گفت: شهدا میراث ماندگار جامعه اسلامی هستند و از آنان به عنوان اسطوره های فداکاری و ایثار یاد می شود.
ماموستا عبدالله حیدری با بیان اینکه درجه والای شهدا نصیب هر کسی نمی شود، افزود: روح پاک شهدا تا ابد در بهشت جاودانه خواهد ماند و از آنان به عنوان الگوی ارشمند نسل جوان یاد می شود.
به گزارش ایرنا در آبان ماه سال 96 نیر سرباز هنگ مرزی بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی میشیاو بانه به شهادت رسید و همچنین در آذر امسال نیز فرمانده پاسگاه مرزی بروشکانی در درگیری با مترددان مرزی به شهادت رسید.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شهيد مرزبان تشييع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهداء طی روز‌های گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.
وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.
علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.
وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا برای تشخیص هویت به معراج شهدای تهران و انجام آزمایش تخصصی دی. ان.‌ای و استان محل اعزام فرستاده می‌شوند.

۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام به خاک سپرده شده اند.
استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.
مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیرو‌های عراقی بود.
شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت