Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند از عوامل زیادی در گرانی بازار شکر در کرمان نام برده می‌شود اما نقش بی‌تدبیری و عدم نظارت از همه پررنگ‌تر است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان از گرانی قیمت شکر در استان انتقاد کرد و اظهار داشت: نظارت در بازار وجود ندارد و دستگاه‌های نظارت‌کننده عملکرد خوبی در این حوزه نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه در این حوزه باعث سوءاستفاده اصناف می‌شود افزود: اینکه می‌گویند اصناف در زمینه توزیع شکر در سطح بازار همکاری نکردند دلیل قانع‌کننده‌ای برای شکر هشت هزار تومانی در بازار نیست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه گرانی شکر و افزایش قیمت آن در استان کرمان قابل قبول نیست گفت: چرا کار را برای آخر سال گذاشتید که باعث سوءاستفاده عده‌ای شود و اگر اصناف در توزیع شکر با قیمت مصوب همکاری نمی‌کنند توزیع شکر باید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها سپرده شود.

وی با بیان اینکه 6 هزار تن شکر باید به استان می‌آمد گفت: امروز نشستیم در جلسه راجع به 100 یا 150 تن شکر بحث می‌کنیم.

استاندار کرمان: شرکت غله در توزیع شکر ضعیف عمل کردگرانی شکر در کرمان عادی نیستنبود شکر کارخانه‌های بزرگ کرمان را به آستانه تعطیلی کشاند

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت شکر در استان حدود 8 هزار و 900 تومان در بازار است اظهار داشت: بر همین اساس 250 تن از ذخار استراتژیک شکر اداره غله در بازار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از این میزان 100 تن در شهرستان‌ها و 150 تن شکر در مرکز استان توزیع می‌شود که امیدواریم با این اقدام قیمت شکر در سطح بازار افت کند افزود: تاکنون  هزار و 130 تن شکر وارد استان شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بعد از اختصاص حواله‌های شکر در مجموع هزار و 130 تن شکر به استان آمده و توزیع شده گفت: خیلی تا 6 هزار تن شکر مورد نیاز کرمان عقب هستیم و در حال حاضر هزینه 600 تن شکر به حساب کارخانه واریز شده اما شکر تحویل داده نشده است.

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کارخانجات شکر در استان فارس همکاری خوبی برای تحویل شکر خریداری شده نداشتند اظهار داشت: خیلی وقت پیش پول به حساب کارخانه واریز شده اما شکر تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه اصناف در توزیع شکر در بازار کوتاهی کرده و شکر مورد نیاز خود را به استان نیاوردند از این رو مجبور شدیم ذخیره استراتژیک شکر استان را توزیع کنیم گفت: اعلام کردیم هر کس می‌خواهد بیاید حواله بگیرد اما مشکل این است که یا کارخانه شکر  تحویل می‌دهد و یا اینکه بعضی اصناف شکر را احتکار کرده و همکاری ندارند.

محمدعلی دهقانی سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه افرادی که واردکننده شکر و یا سایر اقلام استراتژی در استان از طرف دولت هستند خودشان در این رابطه ذی‌نفع هستند اظهار داشت: این افراد حواله را دریافت کردند اما شکر را وارد استان نکردند و یا وارد کردند اما شکر در بازار عرضه نمی‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان اینکه باید شیوه توزیع شکر که از گذشته بوده تغییر کند گفت: دولت خودش باید واردکننده باشد تا در آینده دچار مشکلات بعدی نباشیم.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل