Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:28:35 GMT

برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی قزوین تهیه شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۸۹۸

برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی قزوین تهیه شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از دستگاه های اجرایی درخواست کرد برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی استان را تهیه کنند تا برای بازنگری و تصویب به وزارت کشور ارسال شود.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان که در استانداری برگزار شد، تصریح کرد: جلسات این شورا از این پس هر 6 ماه یک مرتبه با حضور تمامی اعضای اصلی به ریاست استاندار برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارایه اطلاعات مربوط به اصلاح نقاط پر حادثه درون و برون شهری، گزارش روزانه هواشناسی، ارتقای فرهنگ ترافیک و برخورد جدی با رانندگان متخلف، ارایه راهکار برای کاهش آمار تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها، ایجاد توقفگاه های موقت، آماده باش دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، فعال سازی تمامی دوربین های ثبت تخلفات و رفع نقاط کور شبکه همراه از جمله مطالبات وزارت کشور از اعضای شورای راهبری تصادفات استان است.
به گفته وی، استقرار نیروهای خدمات رسان در محدوده 30 کیلومتری شهرها، استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در ترافیک، آماده باش مراکز درمانی و کادر پزشکی متخصص، ارایه آمار روزانه تلفات و مصدومان سوانح جاده ای توسط پزشکی قانونی و معرفی واحدهای نمونه در ارایه خدمات برای تشویق و تنبیه از دیگر خواسته های وزارت کشور از شورای راهبری تصادفات استان است.
وی به تخصیص پنج درصد از جرایم رانندگی به استان ها برای رفع نقاط حادثه خیز اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های متولی از سال آینده با اهتمام بیشتری در این زمینه اقدام کنند.
فرخزاد ادامه داد: امسال نیز قصد داریم با فعالیت های صورت گرفته، قزوین را به عنوان پاکیزه ترین شهر کشور به مسافران و گردشگران معرفی کنیم، به همین منظور کمربندی سبز به طول 25 کیلومتر در حاشیه آزادراه قزوین - رشت و قزوین - زنجان اجرا شد.
8054* 6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ترافيك گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر واژگونی در بخش طارم سفلی ورودی روستای زاجکان علیا به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد که بلافاصله ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات شیرین سو و کوگیر دفتر نمایندگی طارم سفلی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند افزود: در این حادثه یک مرد ۷۵ ساله فوت کرد و یک نفر هم مصدوم شد.

به گفته یکی از شهروندخبرنگاران، بیش از ۴۵ سال است که راه روستای زاجکان‌علیا از توابع طارم‌سفلی،   به صورت خاکی و بسیار خطرناک باقی مانده و با وجود درخواست‌های پرشمار اهالی از مسئولان استان، تاکنون برای بهسازی، آسفالت و ایمن‌سازی آن اقدام درخوری انجام نشده است.

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود