Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال در کل نوار ساحلی استان حدود ۸۰ شناور با ۵۹۰۰ صندلی آمادگی عملیات سفرهای نوروزی دریایی مردم را دارند.

محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز به کار ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ در بندر شهید حقانی بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ساماندهی صورت گرفته از امروز در بندرعباس حدود ۴۰ شناور جدید که دارای صلاحیت و کیفیت و لوازم ایمن هستند می‌توانند سفرهای دریایی مردم را از بندر شهید حقانی برقرار کنند

وی تصریح کرد: امسال در کل نوار ساحلی استان هرمزگان حدود ۸۰ شناور با ۵ هزار و ۹۰۰ صندلی آمادگی عملیات سفرهای نوروزی دریایی مردم را دارند، این شناورها در کل شبانه‌روز در مسیرهای مشخص تردد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال امکانات پشتیبانی و تسهیل گری رخ داده که مهم‌ترینش خرید اینترنتی بلیت است و مردم خیلی راحت و سهل می‌توانند بلیت خود را تهیه کنند. خدمات پس‌کرانه‌ای که با همت استاندار هرمزگان ایجاد شده و تعاملی که خود مردم برای پشتیبانی سفر  دارند این شرایط را به وجود آورده است.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: امیدواریم مردم در جزایر، سواحل و سفرهای تفریحی و گردشگری نوروز ۹۸ لحظات لذت بخشی را تجربه کنند و سفرهای ایمن و سلامتی را داشته باشند. همه بخش‌های حمل‌ونقل در کشور شامل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی آماده اجرای سفرهای نوروزی هستند

وی با بیان اینکه امسال ضریب آمادگی و کمیتی عرضه شده نسبت به سال گذشته در همه بخش‌ها حداقل حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: به‌ طور طبیعی پیش‌بینی‌ ما این است که میزان سفرهای نوروزی امسال  نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

اسلامی گفت: از مردم می‌خواهیم که در جاده‌ها نیز رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند تا با بی‌احتیاطی خود ایام نوروز را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

وی تاکید کرد: از همکاران خود در همه حوزه‌های حمل‌ونقل به خاطر تلاش شبانه‌روزی که در همه حوزه ایفا می‌کنند تشکر می‌کنم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان