Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:11:51 GMT

2 شکارچی متخلف در جیرفت دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۳۱۸

2 شکارچی متخلف در جیرفت دستگیر شدند

عباس کریمی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت حین گشت زنی در منطقه بیدشک واقع در ارتفاعات جبالبارز جیرفت موفق به دستگیری این شکاچیان شدند.
وی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، بیست فشنگ چهار پاره، یک دوربین چشمی، یک چاقو و یک تبر کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده، به جرمِ آغاز به شکار حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: طبق بند 'ب' ماده 12 قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات است از این رو با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.
کریمی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و کنترل مناطق مختلف شهرستان هستند تا در صورت مشاهده تخلف، مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جرم حفاظت محیط زیست دوربین شبانه روزی کشف و ضبط 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند