Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه این استان ظرفیت های قابل توجهی در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای تعمیق روابط تجاری با روسیه دارد آمادگی استان تهران را برای گسترش روابط با این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در دیدار با سفیر روسیه با بیان اینکه توسعه روابط در ابعاد مختلف با روسیه از توصیه های رهبر معظم انقلاب است ادامه داد: تهران ظرفیت خوبی از لحاظ استقرار صنعت و تولیدات کشاورزی دارد که در عمق بخشیدن به روابط تجاری موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تجربه های مختلفی که هر دو کشور در زمینه گردشگری و در بخش کشاورزی دارند فصل مشترکی برای بهبود روابط است.

** لغو روادید گردشگری و لزوم بهبود روابط اقتصادی
سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار گفت: حجم تجارت میان دو کشور به یک میلیارد و 700 میلیون دلار می رسد که وزنه سنگین آن به سمت روسیه است.
لوان جاگاریان خاطرنشان کرد: 16 ماه ژوئن در اصفهان همایش گروه مشترک کار خود را با حضور وزیران نیروی دو کشور شروع می کند.
وی با بیان اینکه هر دو کشور سعی در لغو روادید گردشگری دارند یادآورشد: بحث مهم دیگر در بعد فرهنگی، همکاری های مشترک است که به زودی قراردادی برای راه اندازی مرکز همکاری های فرهنگی میان ایران و روسیه امضا می شود.

** تولید سالانه پنج میلیون و 700 هزار تن محصول کشاورزی در تهران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این دیدار گفت: وسعت سرزمینی این استان به 180 هزار هکتار می رسد که از استان های نمونه کشور در بخش کشاورزی است.
کریم ذوالفقاری ادامه داد: سالانه پنج میلیون و 700 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 23 هزار میلیارد تومان تولید می شود که اغلب آنها در زمینه محصول گلخانه ای هستند.
وی با بیان اینکه کیفیت محصولات تولیدی این استان در بخش کشاورزی ماهانه ارزیابی می شود، یادآورشد: سالانه یک میلیون تن انواع محصولات صیفی و گلخانه ای در استان تهران تولید می شود و از مناطق توانمند ایران در علوم مهندسی و آبیاری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در کل کشور سالانه 10 میلیون تن محصولات لبنی تولید می شود که یک میلیون تن آن متعلق به این استان است.

** لزوم همکاری میان دو کشور در بخش گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه آثار تاریخی بسیاری از روسیه در موزه های تهران و به طور متقابل از ایران در موزه های مسکو وجود دارد، بر ظرفیت های خوبی طرفین برای تعمیق روابط تاریخی تاکید کرد.
دلاور بزرگ نیا به وجود آثار معماری ارزشمند از معمار روسی «انروسی» اشاره کرد و کفت: می توان همکاری های دو جانبه ای در خصوص مرمت این آثار تاریخی به خصوص کلیسای ارتوکس روسی داشت.

** خواستار همکاری مشترک در زممینه حمل و نقل هستیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین در این دیدار گفت: روسیه از نظر رقابتی در بخش حمل و نقل از ایران جلوتر است و می توان در این زمینه همکاری مشترکی میان دو کشور داشت.
یدالله صادقی به تراز تجاری میان دو کشور اشاره کرد و افزود: امسال استان تهران کمتر از 500 میلیون دلار کالا به روسیه صادر خواهد کرد و در این زمینه تراز تجاری به سمت این کشور است.
تهرام/3001//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روابط تجاري روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

کد خبر 848999 منبع: تسنیم برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا