Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@09:19:42 GMT

باید به سلامت روان رانندگان اهمیت ویژه ای داشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۴۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در شورای ترافیک استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری و با حضور مدیران دستگاههای خدمات رسان برگزار شد بیان کرد:عوامل متعددی در ایجاد تصادفات دخیل هستند که شامل انسان، جاده و خودرو می شود.

وی گفت:باید برای کاهش تصادفات، بر نامه های پیشگیرانه داشته باشیم چرا که حتی وجود یک ثانیه هم در تصادفات و نجات جان انسان ها بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اظهار کرد:باید به سلامت روان رانندگان اهمیت بیشتری داد و در این زمینه فرهنگ سازی دقیق شود.

زاهدی افزود:بحث بعدی خودروها هستند که ایمنی این خودروها باید از سوی دولت مورد بررسی قرار گیرد چرا که یکی از اصلی ترین عوامل تصادفات محسوب می شوند.

استاندار اضافه کرد:بحث بعدی ایمنی جاده ها است. استان قزوین در یک سال ۲۶۲ میلیون تردد را ثبت کرده و امسال این آمار افزایش می یابد که علیرغم افزایش تصادفات در کشور، این آمار در استان قزوین کاهش داشته است.

وی گفت:این فرهنگسازی ها از سوی صدا و سیما و دستگاههای اطلاع رسان باید انجام شود و بستن کمربند ایمنی به عنوان یکی از مهمترین عوامل تصادفات، باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه تبیین شود.

زاهدی بیان کرد:طرح جامع ترافیکی باید تدوین شود و امیدواریم برای ایام عید، هیچ آمار تصادفی نداشته باشیم.
پ

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

او افزود:خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی گفت: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اهمیت ایمنی در حمل و نقل
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران