Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه کتاب و میراث مستند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان نمایشگاهی نوروزی علاوه بر سفرنامه‌های تاریخی، تمامی تمبرهای منتشره با موضوع نوروز در ایران با بیش از نیم قرن قدمت را در معرض دید عموم قرار داد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ اجتماعی تهران سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه نوروزی موزه کتاب و میراث مستند با آثار ممتازی از سفرنامه‌های کهن و شاخص در قالب نسخ خطی و نفایس چاپی در موزه کتابخانه ملی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه که با حضور دکتر اشرف بروجردی - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد علاوه بر سفرنامه‌های تاریخی، تمامی تمبرهای منتشره با موضوع نوروز در ایران با بیش از نیم قرن قدمت را در معرض دید عموم قرار داده است.

حضور کهن‌ترین سفرنامه‌ها که به دستِ جهانگردان اروپایی نوشته و نقاشی شده‌؛ متعلّق به 341 سال پیش و برپایی سفره هفت سین سنتی از دیگر قسمت‌های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه، 55 دوره تمبر نوروزی، از سال 1343 تا 1397 خورشیدی از مجموعه کتابخانه ملّی ایران و دو مجموعه تمبر اهدایی به همراه 10 جلد نسخه خطی و چاپ سنگی سفرنامه از دوره قاجار به دستخط مؤلفان این سفرنامه‌ها و 10 جلد از سفرنامه‌های مصور با دورنمای شهرها و دیدنی‌های ایران از مجموعه نفایس چاپی کتابخانه ملّی، به نمایش درآمده‌است.

نمایشگاه نوروزی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از 22 اسفند 97 دایر و تا 22 فروردین 98 همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 16 میزبان علاقمندان خواهد بود.

پنج پارک جنگلی "نگارستان ایران" انتخابی نوروزی برای مسافران + تصاویرجزئیات سه نوروز در ایران /چرا ایرانی‌ها هرگز احساس فقر نمی‌کنندمسافران با اپلیکیشن بر سفرهای نوروزی نظارت کنند/ثبت پیشنهاد و شکایت از مراکز درمانی و گردشگری

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,25,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری کتابخانه مجلس سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری کتابخانه مجلس سازمان میراث فرهنگی گردشگری کتابخانه مجلس سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت

همزمان با پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در سال ۱۳۵۹، پویش ۲ زبانه «شن‌ها را فراموش نکنید» به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

عملیات پنجهٔ عقاب در ایران، معروف به عملیات طبس؛ نام عملیاتی نظامی بود که توسط نیروی دلتای نیروی زمینی ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده در سفارت ایالات متحده در تهران انجام شد. این عملیات، نخستین تجربهٔ عملیاتی نیروی دلتا بود.

در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که توسط گروهی به نام دانشجویان پیرو خط امام گروگان گرفته شده بودند، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.

طی این عملیات، ۶ هواپیما و ۸ بالگرد نیرو‌های مسلح آمریکا برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران، وارد حریم هوایی ایران شدند. در حین این عملیات، ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت، عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ و باقی‌ماندن ۵ بالگرد سی‌اچ-۵۳ در ایران به پایان رسید. نیرو‌های آمریکایی با ۵ هواپیمای باقی‌مانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز و جزیرهٔ مصیره در عمان، رساندند.

در ایران، پس از شکست عملیات نیرو‌های آمریکایی، گروگان‌های آمریکایی به مکان‌های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیاتی از این دست در آینده دشوارتر شود. جیمی کارتر به‌دنبال شکست در حل بحران گروگان‌گیری، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ از رقیب خود رونالد ریگان شکست خورد. سرانجام، گروگان‌های آمریکایی تنها دقایقی بعد از سوگند ریاست‌جمهوری ریگان آزاد شدند.

نمایشگاه در ستایش سعدی میهمان موزه خوشنویسی ایران

همچنین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی با محوریت سعدی با بیش از ۱۰۰ اثر جمعه هفت اردیبهشت‌ماه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در موزه خوشنویسی ایران برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه آثار برگزیده اساتید بنامی همچون میر عماد، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، نورالدین زرین کلک، عباس اخوین و غلامحسین امیرخانی به نمایش در خواهد آمد.

افتتاحیه نمایشگاه جمعه هفت اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به مدت دو ماه به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شریعتی، بن بست فولادوند موزه خوشنویسی ایران برقرار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند