Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده «آخرین باری که زود رسید» گفت: اتفاقات و رویداد‌های جالبی که در دوره دو ساله سربازی و کودکی شهید حسن طاهرنژاد رخ داده از شیرین‌ترین قسمت‌های این کتاب است.

لیلا خجسته با نگارش کتاب «آخرین باری که زود رسید» به روایتی داستانی از خاطرات آشنایان و اقوام شهید حسن طاهرنژاد پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره نحوه پرداختش به این شخصیت توضیحاتی را ارائه کرده است.

میزان-پیشنهاد نگارش این کتاب چطور مطرح شد؟

پیشنهاد از سوی انتشارات روایت فتح مطرح شد و مصاحبه‌هایی در اختیارم قرار گرفت و بعد طبق آن داستان زندگی شهید حسن طاهرنژاد روایت شد.

همیشه در این پروسه سعی می‌شود که داستان به شکل شیرین و جذابی مطرح شود تا یک مستند خشک.

میزان-کتاب «آخرین باری که زود رسید» از زبان چه کسی به زندگی شهید حسن طاهرنژاد می‌پردازد؟

این کتاب از سری مجموعه‌های «از چشم‌ها» است که انتشارات روایت فتح پایه‌گذاری کرده است. سبک کتاب‌هایی که در قالب این مجموعه منتشر می‌شود خیلی زیباست، چون شخصیت شهید از دریچه چشم‌های مختلف، مثل همرزم، دوست، خواهر یا همسر دیده می‌شود و ممکن است یک بخش از زندگی این فرد را شامل شود.

بر این اساس کتاب، شکل متنوع‌تر و جذاب‌تری پیدا می‌کند، چون با پایان هر بخش منتظر روایت ماجرایی دیگر از نگاه شخصی دیگر هستیم و همین امر آن را از روایت طولانی خارج می‌کند.

میزان-این کتاب چه زبان و نثری دارد؟

زبان کتاب اول شخص است که زبان پرحس‌تر، شیرین‌تر و جذاب‌تر برای نوشتن و خواندن محسوب می‌شود، برای مثال همسر شهید از زبان خود و دوست شهید از زبان خود زندگی شهید را تشریح می‌کنند.

میزان-چقدر از این کتاب مستند است؟

اتفاقاتی که در کتاب آمده است صد در صد مستند است و صرفا غیرواقعی بودن به تصویرسازی جزئی از سوی نویسنده محدود می‌شود.

این کتاب تقریبا صد در صد مستند است، ولی به حالت روایی در آمده است.

میزان-این کتاب چه ویژگی دارد؟ از چه تکنیکی برای خواندنی و قابل فهم شدن کتاب استفاده کردید؟

در اول هر بخش سعی کردم از چشم کسی که با وی مصاحبه شده یک پاراگراف حسی بنویسم. این سبک را خودم خیلی دوست دارم و بر همین اساس کتاب برداشت من از مصاحبه‌ها بوده مثلا از چشم دوست شهید، محسن داوودی که بعد‌ها داماد این خانواده هم می‌شود گفته می‌شود:

دلم برایت تنگ می‌شود حسن، حتی برای تکه کلامت که از سر شوخی و محبت می‌گفتی، نکبت، دلم می‌خواهد دوباره ترک موتورت بنشینم، ویراج بدهی توی شهر و من داد بزنم که بابا یواش‌تر مگه داری سر می‌بری و تو بگویی نه. یادت باشه ما نباید اینطوری بمیریم، حیفه اینطوری بمیریم و من آخرش هم نفهمم تو از کجا این همه مطمئن بودی که قرار است حتما شهید بشوی و دل من یک عمر تنگت بماند.

میزان-جالب‌ترین بخش این کتاب چیست؟

قسمتی که شهید حسن طاهرنژاد مشغول به خدمت سربازی بوده و البته دوره کودکی‌اش جالب‌ترین قسمت‌های کتاب هستند. وی در دوره سربازی با یک سرهنگ پادگان درگیر می‌شود و همین اتفاقات باعث شیرین‌تر شدن قصه می‌شود. وی معتقد بوده که سرهنگ که به کج کلاه خان شهرت داشته، در حال بیگاری کشیدن از سربازان است بنابراین به وی اشتباهش را گوشزد می‌کند و همین امر موجب توبیخد شدن در پادگان و وقوع یکسری اتفاقات جالب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب مطالعه شهید زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این شهید بزرگوار سال ۱۳۴۷ در روستای مرزیجران پا به عرصه وجود گذاشت پس از گذراندن دوران تحصیلات و در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.
خدمت سربازی شهید آگلی همزمان با جنگ تحمیلی بود که ایشان برای پاسداری از اسلام و دفاع از حق و حقیقت به جبهه اعزام شد.
شهید مجتبی آگلی دلاور مردی که علاوه بر اینکه سرباز وطن بود از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیز دفاع کرد و داستان زندگی اش سرشار از همه خوبی هاست.
سرانجام شهید مجتبی آگلی در سی و یکمین روز از تیرماه سال ۶۷ در سن ۲۰ سالگی در پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!