Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسلمان کنگره آمریکا تأکید کرد کشورش به دلیل رویکردهای گزینشی و دوگانه‌اش در قبال مسئله حقوق بشر، در جایگاهی نیست که بخواهد کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا را به نقض حقوق بشر متهم کند.

به گزارش مشرق، «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا طی یادداشتی در هفته‌نامه واشنگتن‌پست با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکا در قبال وضعیت حقوق بشر در کشورهای دوست و دشمن خود تأکید کرد که کشورش در جایگاهی نیست که بخواهد از وضعیت حقوق بشر در کشورهایی که با آنها مشکل سیاسی دارد، انتقاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلهان عمر در این یادداشت انتقادی تصریح کرده است: «وقتی ما از بحرین، مصر و امارات نمی خواهیم که استانداردهای حقوق بشر را رعایت کنند، انتقادات ما از ایران در این زمینه مشروعیتی نخواهد داشت. وقتی از مدافعان حقوق بشر در برزیل، هندوراس و گواتمالا حمایت نمی‌کنیم، در جایگاهی نخواهیم بود که حامی حقوق بشر در ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه باشیم. ما نمی‌توانیم همچنان چشمان خود را به روی سرکوب مردم در عربستان ببندیم. عربستان کشوری است که همواره جزو بدترین کشورهای جهان در زمینه رعایت حقوق بشر قرار می‌گیرد. چه در مورد قتل جمال خاشقجی و چه در مورد جنایات جنگی علیه غیرنظامیان یمنی، ما باید متحدانمان را برای رعایت همان استانداردهایی که از دشمنان خود انتظار داریم، تحت فشار قرار دهیم.»

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری آمریکا به ونزوئلا خط و نشانی برای رقبا از عراق تا ونزوئلا و دستگاه دیپلماسی ما

وی در مورد چندین دهه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در مناقشه این رژیم با فلسطینی‌ها نیز خاطرنشان ساخته است: «ما باید بپذیریم که این منطقه، سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها نیز بوده است. وقتی آنها کشوری نداشته باشند، همیشه در وضعیت پناهندگی و آوارگی خواهند بود. مردم فلسطین شایسته آزادی و احترام هستند. من از اقدامات دولت اسرائیل در غزه و نیز از شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها در کرانه غربی انتقاد می‌کنم زیرا معتقدم چنین اقداماتی نه‌تنها احتمال دستیابی به صلح در منطقه را کاهش می‌دهند، بلکه امنیت ملی آمریکا را نیز تهدید می‌کنند.»

ایلهان عمر چندی پیش به دلیل انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال اراضی اشغالی و حمایت آمریکا از چنین سیاست‌هایی، متهم به یهودی‌ستیزی شده و حتی گروههای صهیونیستی آمریکا خواستار اخراج وی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شده بودند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی آمریکا کنگره امریکا مسلمانان ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد