Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@07:09:07 GMT

خروج چند گالن بنزین از مرز قاچاق‌ گسترده نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۷۱۵

  حسینعلی شهریاری با اشاره به قاچاق روزانه 7 ونیم میلیون لیتر سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان، گفت: اینکه بنزین به میزان قابل‌توجه از تمامی مرزها به‌ویژه مرزهای غربی، شرقی و جنوبی کشور قاچاق می‌شود کتمان‌پذیر نیست اما نباید این قاچاق گسترده را از چشم مردمی دید که چند گالن نفت را از مرز خارج می‌کنند تا روزی خود را درآورند چراکه این قاچاق‌ها توسط باندهای گسترده، افراد صاحب نفوذ و دارای مسئولیت در دستگاه‌های مختلف دولتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سوخت مدنظر برای قاچاق از استان‌های دیگر به مرزهای سیستان و بلوچستان ارسال می‌شوند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از افراد فعال در قاچاق سوخت اهل استان سیستان و بلوچستان نبوده و حتی سوخت مدنظر برای قاچاق نیز از استان‌های دیگر به مرزهای سیستان و بلوچستان ارسال می‌شوند، افزود: متاسفانه تاکنون تعداد بسیاری از هم‌وطنان در پی تعقیب و گریزها و  خطرات قاچاق سوخت جان خود را از دست داده‌اند در حالی که مجرم واقعی آن‌ها نیستند.

متاسفانه تاکنون تعداد بسیاری از هم‌وطنان در پی تعقیب و گریزها و  خطرات قاچاق سوخت جان خود را از دست داده‌اند در حالی که مجرم واقعی آن‌ها نیستند

نداشتن شغل و درآمد حداقلی دلیل گرایش برخی از مردم  برای خروج بنزین از مرزها

وی نداشتن شغل و درآمد حداقلی و تلاش برای امرار و معاش را دلیل گرایش برخی از مردم سیستان و بلوچستان به خروج بنزین و گازوئیل از مرزها عنوان کرد و گفت: حاصل تلاش این مردم فقیر برای خروج چند گالن بنزین سود ناچیزی است چراکه اصل سود را افراد دیگری می‌برند.

افراد بسیاری در منافع قاچاق سوخت از مرزها شریک هستند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه افراد بسیاری در منافع قاچاق سوخت از مرزها شریک هستند، بیان کرد: مرز هزار و 200کیلومتری استان و بلوچستان آنقدر وسیع است که نمی‌توان به راحتی آن را کنترل کرد به همین دلیل باوجود تلاش دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی باز هم درصد قاچاق و تخلفات در مرزهای استان بالا است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قاچاق بنزین نفت سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان درآمد فقیر کمیسیون بهداشت و درمان بنزین قاچاق شهریاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا زارعی با اعلام این خبر گفت: مأمورین پلیس امنیت اقتصادی استان همدان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده که در حال تردد بود، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا خودرو نفتکش متوقف و در بررسی از آن مشخص شد کامیون فوق حامل فرآورده نفتی است که در خصوص آن توسط راننده هیچ گونه مدارک قانونی ارائه نشد.

جانشین انتظامی استان افزود: در این رابطه نفتکش موصوف توقیف و مقدار ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوزهای لازم به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف و راننده دستگیر که پرونده آن در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.

کد خبر 6095252

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • معمای بنزین در ایران
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود