Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@21:59:44 GMT

عشاير البرز ميزبان مسافران نوروزي مي شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۲۹۷

عشاير البرز ميزبان مسافران نوروزي مي شوند

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مدير امور عشايري استان البرز گفت که عشاير با برپايي سياه چادر در 2 نقطه پرترد داين استان از مسافران و گردشگران نوروزي پذيرايي مي کنند.

علي نقدي بازنشين روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سياه چادرها در 2 منطقه ري زمين جاده کرج- چالوس و ورودي شهرستان نظرآباد کنار کارخانه فخر ايران برپا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مسافران و گردشگران نوروزي ضمن استراحت و صرف چاي و غذا در اين سياه چادرها با زندگي و فرهنگ و آداب و رسوم نوروزي و توانمندي هاي توليدي عشاير استان البرز آشنا خواهند شد.
مدير امور عشاير استان البرز اضافه کرد: همچنين در اين سياه چادرها انواع غذاها، شيريني ها ، سوغات محلي و صنايع دستي توليدي عشاير به گردشگران و مسافران نوروزي عرضه مي شود.
وي با اشاره به اينکه در سال هاي گذشته سياه چادرهاي عشاير مورد استقبال فراوان بازديدکنندگان قرار گرفت، اظهار داشت: تلاش خواهيم کرد در اين سياه چادرها گردشگران و مسافران نوروزي را با شيوه زندگي، آيين هاي نوروزي، آداب و رسوم و ظرفيت هاي توليدي عشاير آشنا کنيم.
عشاير استان البرز از چهار ايل شاهسون، مغان، سنگسر، کلهر و طوايف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، اليکايي و تات در قالب 860 خانوار و جمعيت چهار هزار و 800 نفر تشکيل يافته که حدود 56 درصد آنان کوچنده هستند.
اين تعداد عشاير در 84 سامان و 6 سامانه استقرار دارند و به شيوه پدران خود به منـاطق ييلاقي، ميانبند و قشلاقي کوچ مي کنند.
عشاير استان البرز داراي 321 هزار رأس دام سبک هستند که اين تعداد دام با عبور از ايل راه هاي عشايري از 148 هزار هکتار از مراتع زيست بوم کرج تعليف مي کند.
همچنين عشاير البرز سالانه با توليد 6 هزار و 800 تن شير، سه هزار و 700 تن گوشت و يک هزار و 300 تن ساير فرآورده هاي دامي از توليد کنندگان عمده محصولات پروتئيني استان محسوب مي شوند.
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها