Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:00:16 GMT

55 بقعه متبرکه البرز مجری طرح ملی آرامش بهاری شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۳۴۹

55 بقعه متبرکه البرز مجری طرح ملی آرامش بهاری شدند

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که هشتمین طرح ملی آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، ترویج معارف معصومین (ع) ، تعمیق باورهای دینی با شیوه های نوین، پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، توزیع محصولات فرهنگی فاخر، ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و ارائه خدمات شایسته به مردم از جمله اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، بهره برداری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور ترویج و فرهنگ توسعه معارف قرآنی و همچنین توسعه گردشگری مذهبی و ارایه خدمات به آحاد مختلف مردم را از دیگر این اهداف برشمرد.
قبادی با اشاره به اجرای این طرح در 55 بقعه متبرکه استان البرز، گفت: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این طرح، ستاد خبری و اطلاع رسانی با حضور رابطین بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری تشکیل شد.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز ادامه داد: بیشترین سفر و مسافرت در کشور در ایام نوروز انجام می شود به همین دلیل طرح فرهنگی آرامش بهاری در اولویت کاری مجموعه اوقاف استان قرار گرفته است.
وی افزود: این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این طرح در 15 بقعه متبرکه شهرستان کرج، 17 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ، پنج بقعه متبرکه نظرآباد، سه بقعه متبرکه اشتهارد و 15 بقعه متبرکه طالقان برگزار می شود.

**امامزاده طاهر (ع) بقعه ویژه مجری طرح آرامش بهاری در البرز
قبادی افزود: از 55 بقعه متبرکه در سطح استان، آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) به عنوان بقعه ویژه مجری طرح انتخاب شده است.
وی ادامه داد: این آستان مقدس به دلیل قرارگرفتن در حاشیه اتوبان کرج- قزوین و در مسیر راه های مواصلاتی 13 استان کشور، اهمیت بسیاری برای پذیرایی از مسافران و زایران نوروزی دارد.
وی گفت: مسافران نوروزی می توانند در این امامزاده به صورت موقت و با برپایی چادر اقامت موقت داشته باشند.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز افزود: برای اجرای این طرح، خیمه های معرفت در بقعه های مجری دایر می شود که در این خیمه ها 15 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی مستقر می باشند.
وی اظهار داشت: در خیمه های معرفت، غرفه های کودک، نوجوان، رسانه، وقف، مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی برپا می شود.
قبادی گفت: برای بقاع متبرکه مجری طرح، 21 عنوان محصول فرهنگی، به تعداد 3345 جلد، از جمله کتاب کودک، کتاب نوجوان، کتاب احکام و سی دی های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی به برنامه های مد نظر، در این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن ولادت حضرت علی (ع) و غبارروبی بقاع متبرکه، ویژه برنامه وفات حضرت زینب (س) در روز دوم فروردین، شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و جشن مبعث حضرت رسول (ص) در روز 14 فروردین از جمله این برنامه ها است.
وی یادآور شد که به دلیل استقرار مبلغ در تمام این بقاع نماز جماعت برگزار می شود.

**آغاز ویژه برنامه تحویل سال از ساعت 23 چهارشنبه
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: همچنین برنامه تحویل سال در بقاع مجری طرح آرامش بهاری از ساعت 23 چهارشنبه 29 اسفندماه جاری آغاز می شود.
وی گفت: این برنامه در بقاع متبرکه نظیر امامزادگان طاهر(ع)، محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک، حسن (ع) کرج، حیدر (ع) کلاک، هادی (ع) ینگه امام، محمد (ع) دنگیزک نظرآباد، ام اکبری (س) و ام صغری (س) اشتهارد، عبدالقهار (ع) ساوجبلاغ و امامزاده اظهرالدین(ع ) روستای ایقربلاغ ساوجبلاغ برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برنامه های تحویل سال، شامل ختم سوره مبارکه یاسین، قرائت زیارت امین الله، دعای توسل و سخنرانی می باشد.
قبادی بیان داشت: ستاد آرامش بهاری استان در سراسر این ایام فعال بوده است و مسافران و زایران نوروزی می توانند از طریق شماره سامانه پیامک کوتاه 10000114120 و تلفن گویای 02164872600 (قرارگاه مرکزی طرح آرامش بهاری) پیشنهادات و انتقادات خود را اطلاع رسانی نمایند.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي طرح آرامش بهاري اوقاف و امور خيريه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم

با توجه به لوله گذاری دفع آب‌های سطحی محور دروازه قرآن در تابستان سال ۴۰۲، حوضچه آرامش کنترل سیلاب دروازه قرآن آرام و تحت کنترل است.

در ادامه توضیحات شهروند خبرنگار ما را بصورت فیلم تماشا می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ببینید | ردپای آبی
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • اجرای طرح زیست شبانه در استان قم
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران