Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 مدیرکل بندر و‌ دریانوردی خرمشهر با اشاره به آغاز رسمی طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندرخرمشهر گفت: ۱۱ شناور و ۲۰۰ فروند قایق موتوری در طرح گردشگری دریایی نوروز ۹۸ بندرخرمشهر فعالیت می‌کنند.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از تسنیم، نوراله اسعدی اظهار داشت: از امروز طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندرخرمشهر به‌صورت رسمی آغاز شد و هم اکنون قایق‌های جستجو و نجات این بندر به منظور امدادرسانی به مسافران نوروزی با آمادگی کامل در رودخانه‌های اروند و کارون مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیرهای کارون از دهانه کارون(نهر فیصل) تا پل قدیم، اروند صغیر از اسکله قایقرانی تا شناور مغروق، اروندرود از اسکله مسافری خلیج فارس تا ضلع جنوبی جزیره مینو از جمله مسیرهای تعیین شده در طرح گردشگری نوروزی امسال است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تعداد اسکله‌های گردشگری را در مجموع 12 پست اسکله شامل 9 پست اسکله در کارون، 2 پست اسکله در اروند صغیر (اسکله قایق پدالی و قایق موتوری) و یک پست اسکله در پایانه خلیج فارس عنوان کرد و گفت: تعداد شناورها و قایق‌های موتوری که نوروز 98 به مردم خدمات ارایه می‌کنند را 11 فروند شناور و 180 الی 200 فروند قایق موتوری است.

وی بیان کرد: بندرخرمشهر به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و پذیرایی از میهمانان نوروزی برای انجام تدابیر نظارتی و ایمنی همانند سال‌های گذشته اقدام به انجام گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون می‌کند.

  اسعدی درباره ظرفیت امدادرسانی این بندر عنوان کرد: پنج فروند شناور امداد و نجات در بندرخرمشهر مستقر هستند و این شناورهای تندرو در زمان بروز سوانح دریایی قادرند با سرعت بسیار بالایی به محل حادثه اعزام شوند و علاوه بر مشارکت در عملیات امداد و نجات از بروز خسارت و سوانح جانی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه 520 صندلی سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته‌اند، برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته شده است و از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود از سوار شدن به شناورهای غیرمجاز و غیراستاندارد خودداری کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه موتور لنج‌هایی که در رودخانه کارون مستقر هستند کاربری تفریحی ندارند، گفت: این شناورها تنها کاربری عملیات بارگیری و باربری مجاز دارند و در صورت بروز حادثه از سوی آن‌ها سازمان بنادر هیچ گونه مسئولیتی را در این رابطه به عهده ندارند.

وی بر استفاده از جلیقه نجات توسط  مسافران نوروزی تأکید کرد و افزود: در صورت بروز سانحه هموطنان می‌توانند برای اعلام شرایط اضطرار و درخواست کمک با شماره تلفن 1550، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرخرمشهر تماس بگیرند.

اسعدی در پایان ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات نوروزی  سانحه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون رخ ندهد و در صورت بروز سانحه از آمادگی شناورهای امداد و  بندرخرمشهر برای نجات جان افراد و جلوگیری از حوادث احتمالی خبر داد و خاطرنشان کرد:  پیش‌بینی می‌شود در نوروز 98 شاهد رشد چشمگیر تردد گردشگران دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون باشیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح نوروزی بندرخرمشهر سفرهای دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز

به گزارش همشهری آنلاین همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به‌ ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲
صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 849145 برچسب‌ها نوروز هواپیما

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم