Web Analytics Made Easy - Statcounter

صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی ۴۰۰ نفر نیروی اورژانس و ۳۵ دستگاه آمبولانس اورژانس در استان در شب چهارشنبه سوری خبر داد و اظهار داشت: در مناطق پر حادثه و مشخص در کنار پلیس و سایر نیروهای امدادی استقرار و حضور داریم.

وی با بیان اینکه تمام مراکز اورژانس در استان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: با توجه به اینکه بیش‌ترین حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به شهرستان کرمانشاه است در این شهرستان نیروهای بیشتری را متمرکز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه آمار مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: بیشترین آسیب در چهارشنبه سوری سال ۹۶ سوختگی ناشی از حوادث بوده و بیشترین ماده محترقه باعث ایجاد حوادث مذکور و آسیب بین افراد شده ترقه بوده است.

این مسئول ادامه داد: بیشترین رِنج سنی که در این حوادث آسیب دیده‌اند افراد ۱۰ تا ۱۵ سال بوده که در بین مصدومان تعداد مردان سه برابر تعداد زنان آسیب دیده بوده است.

حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته / از قطع دست تا تخلیه چشم

مدرسی بیشتر آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۶ را عابران پیاده و رهگذران از محل‌های وقوع حوادث دانست و تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته کسی فوت نشد و یک مورد قطع دست و یک مورد تخلیه چشم در بین افراد آسیب دیده داشتیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط اورژانس استان کرمانشاه برای پیشگیری و آمادگی برای چهارشنبه سوری امسال گفت: به این منظور یک کارگروه با حضور تمام نیروهای امدادی تشکیل شد و نیز در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) حکمت آباد مانور برگزار شده است که دانش آموزان با حوادث و خطرات احتمالی چهارشنبه سوری آشنا شوند و امیدواریم با آموزش آنها یک چهارشنبه سوری ایمن را در سال ۹۸ تجربه کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: با کمک آموزش و پرورش استان نیز به کودکان و نوجوانان آموزش‌هایی در این زمینه ارائه شد.

آموزش ۲۸۰۰ نفر برای پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه سوری امسال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون نزدیک به ۲۸۰۰ نفر آموزش دیده‌اند و همچنین در دو مسجد پردیس و مسجد نجفی در شهرک متخصصین در این زمینه به مردم آموزش‌های لازم را ارائه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در آموزش‌های ارائه شده، سعی شده است تا به والدین آموزش مناسب را ارائه کنیم و در زمینه آگاه سازی آنها نسبت به حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، هشدارهای لازم را بدهیم که آنها نیز فرزندانشان را ملزم به رعایت موارد ایمنی و نهایتاً پیشگیری از حوادث احتمالی کنند.

کد خبر 4571812

منبع: مهر

کلیدواژه: آمبولانس چهارشنبه آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان