Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:37:52 GMT

برنامه ریزی برای جابجایی دو میلیون مسافر در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۵۰۹

برنامه ریزی برای جابجایی دو میلیون مسافر در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در مراسم مبادله تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برای پایدار سازی اشتغال و توسعه تولید داخل در کشور اراده وجود دارد از این رو باید از ظرفیت‌های ارزشمندی که در حوزه حمل و نقل داریم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر این حوزه از سوی دولت حمایت نشود نه تنها در مسیر شکوفایی قرار نمی‌گیرد بلکه از مدار تولید نیز خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس خطوط توسعه برنامه، ظرفیت زیرساخت را توسعه دادیم و چهارمین استان را نیز به شبکه ریلی متصل کردیم و در آینده نزدیک مرکز استان آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه میزان تقاضای سفر افزایش یافته است، گفت: امروز پاسخگوی متقاضیان مسافری و باری نیستیم که این موضوع در اولویت دولت است.

وی افزود: در حال حاضر جابجایی بار از ۵۰ میلیون تن گذشته است و همچنان با تقاضای اتصال بار مواجه هستیم. نباید تقاضای مردم را با هیچ بهانه‌ای نادیده گرفت.

وی به تفاهم نامه امروز اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت ناوبری کشور ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

اسلامی همچنین به سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: راه آهن برای ایام نوروز ۲۳۵ قطار آماده کرده که دو میلیون و ۱۰ هزار نفر را جابجا خواهند کرد؛ ظرفیت مسافربری نسبت سه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ ریلی در کشور داریم که با اراده این پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد و با توجه به فضایی که وجود دارد در سال آینده باید توسعه حوزه حمل و نقل ریلی را قوی‌تر ادامه دهیم.

کد خبر 4571920 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی واگن سازی سازمان برنامه و بودجه حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است