Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت اله صیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم جشن شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان سنندج خبر داد و گفت: این جشن نوروز 97 برای نخستین بار در ورزشگاه 22 گولان برگزار شد و یکی از ماندگارترین مراسم‌های فرهنگی بود که با مشارکت شهروندان این جشن مردمی بازتاب فراوانی و لحظات و خاطرات خوشی را برای شهروندان رقم زد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در مناسبت‌ها و جشن‌های خاص می‌تواند در ارتقاء روحیه و شادابی شهروندان و همچنین در مشارکت و تعامل شهروندان با این نهاد مردمی تاثیر گذار باشد.

شهردار سنندج عنوان کرد: از ابتدای سال 97 این شهرداری رایزنی‌های فراوانی برای ثبت سنندج در شبکه شهرهای خلاق یونسکو انجام داده است که برگزاری این مراسم ها می‌تواند جهت ثبت این رویداد مهم فرهنگی در یونسکو کمک کنند.

وی اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه سالجاری برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری جشن متفاوت تر و جذاب تر از نوروز 97 صورت گرفته است.

صیدی از برگزاری جشن شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان سنندج خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه 29 اسفند ماه از ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود .

شهردار سنندج ادامه داد: این جشن با محوریت موسیقی محلی برگزار می‌شود و در این راستا از پتانسیل هنرمندان بومی استفاده خواهد شد .

وی اعلام کرد: مراسم شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان با اجرای دف نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی، اجرای همزمان پنج گروه 20 نفره هه لپرکی، سخنرانی دکتر اسعد اردلان در خصوص سنت‌های نوروز، اجرای موسیقی تلفیقی ( دیوان ،دف وتنبور)، مراسم سوارانه، روشن کردن آتش توسط 300 دانش آموز و اجرای سرود نوروزانه، موسیقی محلی و در پایان هم نورافشانی برگزار می‌شود.

صیدی عنوان کرد: تعداد زیادی از مسئولان کشوری و همچنین نمایندگان یونسکو جهت شرکت در مراسم جشن شب نوروز دعوت شده‌اند.

شهردار سنندج ضمن دعوت از تمامی شهروندان جهت حضور بانشاط در مراسم شب نوروز از تمامی شرکت کنندگان در این جشن مردمی خواست همانند جشن نوروز 97 با تعامل و مشارکت همه جانبه در برپاپی جشن ماندگار و مردمی این شهرداری را یاری کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج شهردار سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

ارکستر نوای آفتاب در نخستین فعالیت هنری خود در سال ۱۴۰۳ ، قطعاتی از موسیقی بی کلام را به صحنه خواهد برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین سالمی رهبر ارکستر نوای آفتاب ضمن بیان این خبر، گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال 1403، سی و یکم خرداد و با اجرای کنسرتی در بخش موسیقی بدون کلام برگزار می‌شود.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده  توضیح داد:  از سال 1387 که اجرا با ارکسترهای مختلف  را آغاز کردم  همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود چرا که  عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور خواننده تحت الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

نگاهی به آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران / رپرتواری جذاب با اجرایی متوسط

ارکستر نوای آفتاب در سال 1402 در  دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری 40 نفره  داشته باشیم.

قطعات اجرا تنظیم و آماده شده است و تمرینات ارکستر نوای آفتاب از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره دیگر جزئیاتِ این اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان