Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس جمهور آمریکا در یک اظهار نظر داخلی گفته است خودرو‌های سنتی را به خودرو‌هایی مثل خودروی خودران تسلا ترجیح می‌دهد.

به گزارش رکنا، ترامپ اعلام کرده که هرگز حاضر نیست سوار خودرویی شود که یک سیستم کامپیوتری آن را هدایت می‌کند و راننده ندارد.

جالب است که این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ایالات متحده یکی از مهد‌های اصلی ساخت و طراحی خودرو‌های هوشمند است و وقتی رئیس جمهور این کشور چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند، می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های تولید کننده این نوع خودرو‌ها تا حد زیادی متاثر و خشمگین شوند.

دونالد ترامپ از زمان رسیدن به قدرت تا کنون رویکرد‌ها خود را در خصوص خودرو‌های خودران تا حد زیادی تغییر داده است. در واقع او به شدت سختگیرانه‌تر از رئیس جمهور‌های پیشین ایالات متحده به مسئله خودرو‌های خودران می‌نگرد.

یکی از منابع آگاه نزدیک به دونالد ترامپ در این خصوص می‌گوید: دونالد ترامپ هیچ علاقه‌ای به خودرو‌های خودران ندارد و نسبت به این خودرو‌ها بسیار بدبین است تا حدی که ایده خودرو‌های خودران را دیوانه وار می‌خواند.

در حال حاضر شرکت‌های مطرحی مثل اوبر و تویوتا روی طرح خودرو‌های خودران متمرکز شده اند و غول‌های فناوری مثل اپل نیز طرح‌هایی برای خودرو‌های الکتریکی خودران دارند.

اما با همه این‌ها دونالد ترامپ علاقه‌ای به این نوع پروژه‌ها ندارد. به گفته یک منبع آگاه دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ در حضور دیگران در مورد اقدامات شرکت‌هایی مثل تسلا گفته: من هرگز به کامپیوتر‌ها اطمینان ندارم و جان خودم را در اختیار کامپیوتر‌ها نمی‌گذارم.

رئیس جمهور آمریکا در یک اظهار نظر داخلی در کاخ سفید نیز تاکید کرد که خودرو‌های سنتی را نسبت به خودرو‌هایی مثل خودرو خودران تسلا ترجیح می‌دهد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا کامپیوتر ترامپ عکس فیلم یک زن حادثه مصدوم پرونده جوان تلگرام بیمارستان مامور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد

افشاگری چینی مشخصات پردازنده‌ی آینده‌ی هواوی برای کامپیوترها را که با نام Kirin PC شناخته می‌شود در پلتفرم ویبو به اشتراک گذاشت. به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد پردازنده‌ای بسازد که از نظر عملکرد بتواند با محصولات اپل و اینتل رقابت کند.

گفته می‌شود تراشه‌ی Kirin PC از معماری Taishan v130 و پیکربندی ۸ هسته‌ای با فرکانس پایه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات این سیستم-روی-چیپ می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای با اسم رمز Ma Liang 920 اشاره کرد.

طبق گزارش‌ها، تراشه‌ی Kirin PC در تست چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۱۱٬۶۴۰ را با مصرف انرژی ۳۰ وات کسب کرده است. این امتیاز، تراشه‌ی هواوی را در رده‌ای مشابه با پردازنده‌ی M2 اپل و پردازنده اینتل مدل Core i7-13700H قرار می‌دهد که به‌ترتیب امتیازهای ۱۰,۰۶۴ و ۱۲,۲۰۳ را در آزمایش مذکور به‌دست آوردند.

گفته می‌شود Kirin PC در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۵ به‌ترتیب امتیاز ۱٬۱۳۰ و ۸٬۷۶۵ را به‌دست آورده است. این پردازنده در تست 3D Mark Wild Life Extreme با مصرف انرژی ۲۰ وات، امتیاز ۶٬۴۹۰ را کسب کرد.

پردازنده‌ی کامپیوتر هواوی Kirin PC در بنچمارک Cinebench R24 امتیاز کلی CPU برابر با ۷۲، امتیاز تک‌هسته‌ای ۶۸۰ و امتیاز چندهسته‌ای ۱٬۶۹۵ را ثبت کرد.

گفته می‌شود تراشه‌ی Kirin PC حداکثر از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5-6400 با باس ۱۲۸ بیتی و پهنای‌ باند ۱۰۰ گیگابایت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات این پردازنده می‌توان به پشتیبانی از حداکثر دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و سه پورت USB-4 اشاره کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض