Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:38:29 GMT

هنرنمایی بانوان لرستانی برای سفره هفت سین+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۰۷۸

هنرنمایی بانوان لرستانی برای سفره هفت سین+ عکس

همزمان با فرا رسیدن نوروز بسیاری از بانوان به شکلی هنرمندانه هفت سین نوروزی را در کنار هم قرار می دهند؛تا در خلال چیدن سفره هنر خود راهم به نمایش بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک گستراندن سفره هفت سین یکی از آداب و رسوم مردم جای جای سرزمین کهن و متمدن ایران است؛ هفت؛ عددی که به اعتقاد بسیاری خوش یومن و مبارک است و در واژه های باستانی به معنای جاودانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی گفتند این ها هفت شین بوده و برخی از 7 چیدنی گفتند و اما مدت هاست مردم این دیار اول سال جدید را با گستراندن سفره ای که با سبزه و سیب و سنجد و سرکه و سماق و سمنو و سیر  و قرآن و آب و تنگ بلور ماهی مزین شده آغاز می کنند و جشن می گیرند.

 

همزمان با فرارسیدن نوروز بسیاری از بانوان به شکلی هنرمندانه هفت سین نوروزی را در کنار هم قرار می دهند؛تا در خلال چیدن سفره هنر خود راهم به نمایش بگذارند.

 

در هنگام گستراندن سفره هفت سین رسم بر این است قرآن کریم که نشانه توکل و توسل به خداوند متعال است ابتدا بر سفره می گذارند و در کنار آن سین های دیگر که نماد برکت،سلامتی و زیبایی و حیات و نعمت است جای میگیرد.

 

در ادامه نمونه های از هفت سین نوروزی حاصل هنر بانوان لرستانی آمده است.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد

 استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه‌های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ چریش، یکی از این سبزی‌های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گیاه چریش چندین برگ دارد که مانند سبزی تره قسمت انتهایی آن در غلافی سفیدرنگ پیچیده شده است.

گیاه چریش در فصل بهار در همه سبزی فروشی‌ها عرضه می‌شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاییان با استفاده از این گیاه آشی موسوم به آش چریش و نانی به نام نان چریشی درست می‌کنند.

آش چریشی مخلوطی از حبوبات، بلغور و گیاه چریش است و نان چریشی نیز با استفاده از خمیر، زردچوبه، سیب زمینی، پیاز، روغن حیوانی و گیاه چریش در تنور پخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • بسکتبال NBA | هنرنمایی دانچیچ مقابل اعضای تالار مشاهیر
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد