Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:42:08 GMT

افزایش تعداد تک آهنگ و اجراهای صحنه ای در 97

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۳۳۱

افزایش تعداد تک آهنگ و اجراهای صحنه ای در 97

تهران- ایرنا- آمار مجوزهای صادر شده موسیقی در سال 1397 (9 ماهه اول فروردین تا پایان پاییز) اعلام شد که براساس آن طی این مدت تعداد مجوزهای صادر شده برای تک آهنگ ها و اجراهای صحنه ای افزایش قابل ملاحظه ای داشته است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی، با توجه به تکمیل نشدن آمارهای مربوط به صدور مجوزها در سه ماهه پایانی سال 97 استان ها، گزارش آماری مجوزهای صادر شده برای موسیقی در سال 97 از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه از سوی دفتر موسیقی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش در 9 ماهه سال 97 تعداد دوهزار و 178 عنوان اجرای صحنه ای برای سه هزار و 894 بار اجرا مجوز گرفته است.
در طول این مدت 548 آلبوم موسیقی، 20 آلبوم تصویری موسیقی، 324 نماهنگ، 73 کتاب گویا مجوز دریافت کرده اند و برای دو هزار و460 تک آهنگ، 141 استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری مجوز صادر شده است و 19 هزار و 623 شعر از دفتر موسیقی برای اجرا یا انتشار مجوز گرفته است.
همچنین این دوره 18 جشنواره در حوزه موسیقی از دفتر موسیقی معاونت هنری مجوز دریافت کرده است.
در مقایسه آمار دوره 9 ماهه سال 97 با دوره مشابه سال 96، مجوز تک آهنگ رشد قابل توجهی نزدیک به 94 درصد داشته است.
در سال های اخیر به علت های عموما اقتصادی، انتشار آلبوم های موسیقی کمتر مورد توجه مؤسسات و مراکز قرار گرفته و همین امر به رشد قابل توجه انتشار موسیقی به صورت تک آهنگ منجر شده است.
در 9 ماهه (ابتدای فروردین تا پایان آذرماه) سال 1396، برای هزار و 420 عنوان اجرای صحنه ای با تعداد دو هزار و 680 بار اجرا، 545 آلبوم موسیقی، 30 آلبوم تصویری موسیقی، هزار و 268 تک آهنگ، 270 نماهنگ، 191 کتاب گویا، 125 استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی، 16 هزار و 989 شعر و 14 جشنواره مجوز صادر شده است.
فراهنگ**9494**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي 97 آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، تهمتن عبداللهی گفت: تا کنون از تعداد ۴۵هزار و ۴۵۵ مجوز معتبر کاغذی در استان تعداد ۹هزار و ۷۷۶ مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.  
وی افزود:بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
عبداللهی گفت:متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️از طریق گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟