Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:25:46 GMT

شيراز آماده ميزباني از مهمانان نوروزي

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۱۶۱

شيراز آماده ميزباني از مهمانان نوروزي

خبرگزاري آريا- فرماندار شيراز ،گفت: شهرستان شيراز آماده پذيرايي مناسب از ميهمانان نوروزي است و مي کوشيم تا بهترين خدمات به آنان ارائه گردد.

به گزارش آريا از شيراز، محمدرضا اميري در اولين نشست خبري خود، با بيان اينكه پايان سال روزهاي پرمشغله‌اي براي دستگاه‌هاي خدمات رسان در حوزه‌هاي مختلف محسوب مي‌شود،گفت: با برنامه‌ريزي خوبي که در ستاد تسهيلات خدمات سفر شهرستان شيراز انجام شده است به استقبال نوروز مي رويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شيراز با تصريح بر اينكه كلانشهر از مقاصد مهم و در صدر آمارهاي گردشگري كشور محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد: تشكيل ستاد خدمات سفرهاي نوروزي به رياست مسئولين سياسي جزو مصوبات است .

اميري، اعمال مديريت يكپارچه، برنامه‌ريزي و نظارت براي هماهنگي بين دستگاه‌هاي خدمات رسان را مهمترين هدف از تشكيل اين ستاد عنوان كرد .

وي با اشاره به برگزاري ٤ جلسه ستاد مركزي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي در قالب١٢ كميته در شهرستان شيراز، به پيش‌بيني افزايش حضور مسافران نوروزي در اين كلانشهر اشاره و اظهار كرد:  آب و هواي مطبوع، نوسانات ارزي و كاهش سفرهاي خارجي موجب افزايش آمار سفرها در نوروز ٩٨ شيراز خواهد شد .

به گفته فرماندار شيراز نوروز ٩٧ نسبت به نوروز سال ٩٦ با افزايش ٢٧ درصدي اسكان در شيراز مواجه بوديم، گفت:  امسال هم با توجه به دلايل گفته شده، پيش‌بيني افزايش مسافر نوروزي و مدت اقامت را داريم.

اميري با بيان اينكه كمپ‌هاي اسكان در آموزش و پرورش و شهرداري به ظرفيت ٤٤٨ هزار و ١٢٠ نفر در شبانه روز اسكان پيش‌بيني شده، خاطرنشان كرد: در ايام نوروز ٩ پايگاه هلال احمر، ٤٠ واحد امداد خودرو، ٣٤ قاضي كشيك، ٣٢ شوراي حل اختلاف، ٩١ واحد داروخانه، ٤٢ نمايندگي شركت‌هاي بيمه، ٥ واحد راهدارخانه، ٣٠ كيوسك اطلاع رساني و راهنمايي مسافرين، ٨٠ واحد كيوسك اطلاع رساني شهرداري، توزيع يك ميليون نسخه اقلام تبليغاتي، ١٤ ناظر تعزيرات حكومتي و  ٦موزه  در اين ايام فعال خواهند بود .

وي با بيان اينكه سفره‌هاي هفت سين در مبادي ورودي شيراز، ميادين و ترمينال‌ها پيش‌بيني شده است، عنوان كرد: در ايام نوروز بيش از ٥ هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگي برگزار خواهد شد .

فرماندار شيراز همچنين وجود ٢٠ نمايشگاه عرضه محصولات، ٣٥٠ بازارچه و مكان‌هاي ارزاق عمومي، ٢٠٠ جايگاه سوخت و مساجد و مكان‌هايي براي برپايي نماز را از ديگر تمهيداتي برشمرد كه در ايام نوروز پيش‌بيني شده است .

اميري ادامه داد: سال‌هاي گذشته تلاش شده كه زشتي زدايي از سطح شهر و ساماندهي معتادين متجاهر انجام شود كه در اين راستا طي روزهاي اخير حجم زيادي از متعادين از سطح شهر جمع‌آوري شده است .

فرماندار شيراز خاطرنشان کرد که معتادين ساماندهي شده، تا پايان فروردين ماه اسکان داده خواهند شد تا پس از آن هم در خصوص اين معضل چاره‌انديشي مناسبي انجام شود.

اميري با تصريح اينکه چهارشنبه‌سوري يک سنت ديرينه ايراني محسوب مي‌شود، گفت: متاسفانه طي سال‌هايي اين سنت به واسطه برخي رفتارها به يک معضل تبديل شده بود اما در سال‌هاي اخير روند اصلاح را طي کرده است.

وي ،گفت:چهارشنبه‌سوري يک سنت و واقعيت جامعه ما محسوب مي‌شود و آنچه مسئولان و دستگاه‌هاي مسئول در خصوص اين روز بيان مي‌کنند، در جهت انکار آن نيست.

او با بيان اينکه تمام مسئولان همواره در راستاي پاسداشت سنت‌ و آئين‌هاي خوب در کنار و همراه مردم بوده و هستند، گفت: تاکيد ما برگزاري هر سنتي به روش اصيل آن است، قطعا و همانطوريکه صاحب‌نظران هم مطرح کرده‌اند، اين آتش به معناي آتش پرستي نيست و توجه به بعد پاکي است.

فرماندار شيراز با تصريح اينکه هيچ تقابلي بين مسئولان و مردم در خصوص اين آئين وجود ندارد، گفت: همه مسئولان به ديدگاه‌ها و مطالبات و خواسته‌هاي مردم احترام گذاشته و مي‌گذارند اما بايد قبول کرد که برخي رفتارها و روش‌هاي نادرست که وارد اين سنت شده بود، حوادثي را رقم زد که در مواردي چهارشنبه سوري به چهارشنبه سوزي بدل شد.

او تاکيد کرد که آنچه مسئولان دستگاه‌هاي مختلف اعم از امنيتي، انتظامي، امدادي و اورژانسي و اجتماعي دنبال مي‌کنند، ارتقاء و حفظ امنيت و ايمني مردم است، گفت: امسال شيراز به ١٥ بلوك تقسيم شده و در هر بلوک نمايندگاني از دستگاه‌هاي مختلف مستقر خواهند شد.

فرماندار شيراز حضور دستگاه‌هاي انتظامي، امنيتي، امدادي و اورژانسي را با هدف خدمت دهي مطلوب‌تر به مردم و ممانعت از بروز موارد معدود نا ايمني دانست تا مردم با امنيت کامل مراسم مورد نظر خود در شب چهارشنبه آخر سال را برگزار کنند.

اميري در عين حال تاکيد کرد که نيروهاي مستقر در بلوک‌هاي تعيين شده، با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه که امکان دارد بر اثر غفلت و نه به عمد از سوي معدود افرادي حادث شود، مواجهه‌اي قانوني داشته باشند.

رئيس شوراي تامين شهرستان شيراز تصريح کرد که حضور نيروهاي دولتي صرفا براي کمک به ايجاد و حفظ آرامش و فضاي مفرح براي شادي مردم است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،بنا به دعوت فدراسبون ورزشهای ناشنوایان و با توجه در پیش بودن مسابقات جهانی والیبال ۲۰۲۴به میزبانی کشور ژاپن ۹ نفر از ورزشکاران خراسان رضوی به اردوی اول که به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود دعوت شدند.

 جواد غفوری ابوالفضل علی نژاد سینا صانعی محمدرضا کریمیان وحید طالبی صادق اشجعی فرید عریض محسنی سجاد انبوزن سید مهدی موسوی9والیبالیست استان هستند که به اغردوی تیم ملی دعوت شدند.

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز