Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:50:53 GMT

پیست اسکی شهرستان کوهرنگ در نوروز فعال است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۳۸۰

پیست اسکی شهرستان کوهرنگ در نوروز فعال است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به ارتفاع یک و نیم متری برف در شهر چلگرد، پیست اسکی این شهر فعال و طبیعت برفی شهرستان میزبان مسافران نوروزی و علاقمندان به ورزش های زمستانی است.

مرتضی زمانپور روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: نوروز 98 برخلاف نوروز چند سال گذشته ، طبیعت برفی و ارتفاع خوب برف در شهرستان برای مسافران چشم نواز است و این فرصت خوبی برای ورزش دوستان و علاقمندان به بازی های زمستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسافران نوروزی شهرستان کوهرنگ همچنین می توانند طبیعت بهاری و سرسبز نوروز را در منطقه بازفت که نسبت به سایر مناطق شهرستان گرمتر است، مشاهده کنند.
زمانپور با اشاره به فعالیت کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سفر این شهرستان، تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای میزبانی از گردشگران نوروزی فراهم شده است و در خصوص بازگشایی محورهای مواصلاتی و جاده های منتهی به جاذبه های گردشگری شهرستان مشکلی وجود ندارد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به آماده سازی 9 باب مدرسه برای اسکان مسافران، افزود: این تعداد مدرسه در قالب 65 کلاس درس آماده میزبانی از مسافران و گردشگران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ با مرکزیت شهر چلگرد با مساحت 3 هزار و 684 کیلومترمربع و جمعیتی افزون بر 35 هزار و 915 نفر خاستگاه جامعه عشایری و قطب گردشگری استان شامل 3 بخش 2 شهر و 7 دهستان و با ارتفاع 2 هزار و 480 متری از سطح دریا قرار دارد.
ایلراه های عشایری، آداب و رسوم، فرهنگ خاص، زندگی کوچ نشینی، محل سکونت، پوشاک، خوراک و صنایع دستی عشایر می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
از جاذبه های گردشگری طبیعی این شهرستان می توان به آبشار شیخ علیخان، آبشار تونل اول کوهرنگ و سد کوهرنگ، چشمه کوهرنگ، چشمه دیمه، چشمه دزداران صمصامی، چشمه پرک و سرداب غلام آباد، حاشیه رودخانه بازفت، چشمه مورز بازفت، دشت لاله های واژگون، پیست اسکی کوهرنگ، ارتفاعات و یخچال های دائمی زردکوه بختیاری، حاشیه رودخانه زاینده رود(تنگ گزی)، مناطق زیبای توف سفید و بازفت و روستای پلکانی و شگفت سرآقاسید اشاره کرد.
ایلراه پلکانی پل خدا آفرین (بازفت)، نقوش برجسته الگی و شیرین اوبازفت، امامزاده شاهزاده ابراهیم روستاد گردوعلیا، امامزاده شاه عبدالعظیم بیرگان، بقایای قلعه دهناش و بقایای قلعه تبرک بازفت، امامزاده سیدسعید چلگرد، امامزاده سیدعیسی روستای سرآقاسید ، بردگوری های بازفت و شیرسنگی نیز از اماکن تاریخی-مذهبی شهرستان کوهرنگ است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی نوروز98 کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

محمد سروش مهر قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره سطح این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات خوب و میزبانی عالی بود و سطح مسابقات  را بالا دیدم. ان شا الله بتوانم رکورد خوبی نزدیک مسابقات قهرمانی جهان بزنم.

سروش مهر درباره اینکه کشور‌های جنوب شرق و اروپایی برای مسابقات قهرمانی جهان از لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی  دارند سرمایه گذاری می‌کنند و تا دندان مسلح هستند، گفت: ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم و فقط باید پیست‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم بیشتر تلاش کنیم. ان شا الله به صورتی شود که ورزشکارانی که زحمت می‌کشند بتوانند مدال‌های آسیایی و جهانی بگیرند.

او درباره اینکه نبود پیست استاندارد کار را برای اسکیت سواران  ما سخت نمی‌کند، گفت: تنها مشکل ما همین است، چون در این پیست‌ها تمرین نمی‌کنیم و روزی که باید مسابقه بدهیم باید در چنین پیست‌هایی مسابقه بدهیم. ما در پیست" ترک"  خیلی ضعیف هستیم، اما در پیست" رولر"حرف برای گفتن داریم. ان شا الله این پیست طراحی شود تا در هر شهری این پیست را داشته باشیم تا بازیکنانی که زحمت می‌کشند قهرمان آسیا و جهان شوند.

قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره اینکه از ۱۲  نوع اسکیت، ۸ اسکیت فعال هستند و نگاه وزارت ورزش به این رشته ورزشی به چه صورت است، بیان کرد: اگر حمایت فدراسیون اسکیت باشد، ورزشکاران کم نمی‌گذارند و همه آنها باغیرت هستند و زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. شاید یک ورزشکار یک سال تمرین برای ۱۵ ثانیه مسابقه کند. ان شا الله همگی موفق باشیم و بتوانیم اسمی از خودمان در آسیا و جهان جا بگذاریم.

سروش مهر درباره اینکه سال ۱۴۰۲ برایش چطور بود، گفت: سال خوبی بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ان شا الله تازه شروع کارمان است.

او درباره اینکه او هم جزو ورزشکارانی هست که  پاداش  قهرمانی آسیا را نگرفته است، گفت: بله، هر چیزی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و مکاتبی با وزارت ورزش و فدراسیون نکردم.

او در پایان گفت: ما تمرکزمان روی قهرمانی مان هست و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنیم. ان شا الله اگر فدراسیون اسکیت همین طور به حمایت هایش ادامه بدهد و بتوانیم اسکیت خوبی در تمام شهر‌ها بزنیم ان شا الله بتوانیم قهرمانی جهان هم کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی