Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اویک با اشاره به نقش‌آفرینی این مجموعه در قالب شرکت GC (پیمانکار عمومی) به عنوان رویکرد اصلی اویک در اجرای پروژه‌های صنعت نفت، گفت: اتخاذ این رویکرد سبب افزایش بازدهی، کنترل هزینه‌ها و مدیریت زمان در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

 

غلامرضا منوچهری در آیین معرفی مناقصه‌های سال ۹۸ شرکت اویک که با حضور نمایندگان جمعی از شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت نفت برگزار شد، این نشست را فرصتی برای شفاف‌سازی پروژه‌های در دست گروه اویک عنوان و تصریح کرد: ناتوانی پیمانکار، مهندسی ضعیف پروژه، تغییر در شرح کار و مشکلات حوزه کارفرمایی همه می‌تواند در بیمار کردن یک پروژه نقش داشته باشد و از این رو لازم است برای روبه‌رو نشدن با تبعات منفی چنین رویدادهایی، حساب‌شده و سنجیده عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به پیشرفت پروژه NGL۳۱۰۰ دهلران که در دستور کار اویک قرار دارد، از گشایش اعتبار اسنادی (LC) ۴۶٠ میلیون یورویی برای این پروژه خبر داد و گفت: با وجود مشکلات ناشی از انتقال وجوه، بخش عمده خریدهای این پروژه انجام شده و عمده کالاها در بهار ۹۸ تحویل می‌شوند.

 

مدیرعامل اویک، به معرفی پروژه الفین دهلران پرداخت و گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری شرکت اهداف و دریافت وام صندوق توسعه ملی به اویک واگذار شده است و از پروژه‌های مهم اویک در منطقه دهلران به شمار می‌آید.

 

منوچهری در ادامه به پروژه پتروشیمی کیان به عنوان پروژه‌ای بزرگ با ارزش ۱.۴۵۰ میلیارد یورو اشاره کرد و گفت: این پروژه عظیم با سرمایه‌گذاری شرکت‌های پارسیان و سرمایه‌گذاری فرهنگیان انجام می‌شود و به گفته متخصصان، یکی از اقتصادی‌ترین پلنت‌های پتروشیمی کشور است و بازده اقتصادی بسیار بالایی دارد.

 

وی به امضای قرارداد اویک با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در قالب بسته‌های کاری طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت برای توسعه میدان‌های منصوری و رامشیر هم اشاره کرد و افزود: این دو پروژه نیز به ترتیب با اعتباری معادل ١٨٠ میلیون یورو و ٣٢٠ میلیون یورو اجرایی خواهند شد که بخشی از کار توسط شرکت‌های تابعه گروه اویک و بخشی با برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکاران فرعی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از ۴ میلیارد یورو پروژه در دست اجرای اویک، بیش از ۱.۵ میلیارد یورو در قالب مناقصه معرفی می‌شوند، گفت: امیدواریم با تبادل اطلاعات مناسب و تشکیل کنسرسیوم میان شرکت‌های پیمانکاری در فضای رقابتی سالم، شاهد برگزاری موفق این مناقصه‌ها باشیم.

 

به گفته مدیرعامل گروه اویک، مناقصه‌های معرفی شده، تنها مناقصه‌هایی هستند که قرار نیست شرکت‌های وابسته به اویک در آنها حضور داشته باشند.

 

وی یادآور شد: راهبرد اویک این است که بسته‌های کاری بزرگ با مختصات مشخص برای پروژه‌های در دست اقدام تعریف و خود به عنوان GC عمل کند؛ این تجربه‌ای است که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی آن را پیاده‌سازی می‌کنند.

 

منوچهری با بیان اینکه اویک به عنوان سازمان مهندسی و مدیریتی، باید درگیری مستقیم خود در فعالیت‌های گسترده اجرایی را کاهش داده و با افزایش هوشمندی، از پیمانکاران در پیشبرد کار استفاده کرده و آنها را در طول مسیر هدایت کند، ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه‌های در دستور کار اویک، به سهم خود بتواند در کارآفرینی و رونق‌بخشی به فضای کاری صنعت نفت اثرگذار باشد.

 

بر اساس این گزارش، در نشست معرفی مناقصات اویک، در مجموع ۱۲ مناقصه مربوط به پنج پروژه‌ اویک شامل احداث ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران، NGL۳۱۰۰، الفین پتروشیمی دهلران، پتروشیمی کیان و توسعه میدان نفتی رامشیر معرفی شدند و مدیران هر یک از این پروژه‌ها در قالب ارائه‌هایی مجزا به معرفی پروژه‌ها، حوزه برگزاری مناقصه و زمان‌بندی در نظر گرفته شده پرداختند و به پرسش‌های حاضران در نشست پاسخ گفتند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشتری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی و شریانی خراسان شمالی در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: عملیات آسفالت حفاظتی در محور بجنورد به جنگل گلستان به طول ۱۰ کیلومتر، به‌سازی، لکه‌گیری، درزگیری و آسفالت ماستیک سنگدانه‌ای محور بجنورد-آشخانه به طول ۴ کیلومتر و اجرای عملیات لایه توپکا در محور گرمه به سنگ سوراخ به طول ۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های دیگری است که با هدف بهبود وضعیت تردد اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان بهسازی و روکش آسفالت شد.

مشتری به اصلاح و اجرای شبکه روشنایی تونل باباامان در محور شیروان- بجنورد به طول ۳۲۴ متر اشاره کرد و گفت: اجرای فاز ۲ شبکه روشنایی گردنه امین الله به طول ۵ کیلومتر و اجرای شبکه روشنایی تقاطع بدرانلو به صورت نقطه‌ای از پروژه‌های دیگری است که در راستای بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به پایان رساندن پروژه تکمیل پل ۷ دهانه در محور گرمه- چمن بید با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار و تأمین و نگهداری ۱۰۵ دستگاه ابنیه فنی حد فاصل محور جنگل گلستان تا شهرستان فاروج با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های دیگر این اداره کل در سال جاری است.

کد خبر 6097295

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران