Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آبتین امیری گفت: ما حتی یک شهر هم در دنیا نداریم که مسافران را بصورت گسترده در نوار و پارک‌های ساحلی اسکان دهند. اسکان مسافران در نوار ساحلی، ضمن آسیب به پارک‌ها و تأسیسات گردشگری آنها، محیط زیست ساحل را نیز با مشکل مواجه می‌کند و مانعی در راه سلامت روانی و رشد گردشگری و استفاده سالم از ساحل شهر بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری گفت: متولی اداره امور شهری، شهرداری بندرعباس است و نظارت آن با شورای اسلامی شهر است و دیگر تصمیم‌ها که غالباً بدون مشورت و هماهنگی صورت می‌گیرد، تنها بالا بردن هزینه اداره شهر و سلب آسایش روانی شهروندان است.

وی گفت: اعضا شورا نماینده و منتخب مردم هستند و مردم برای حل مشکلات خود به آنها دسترسی دارند، لذا هماهنگی با شورا، احترام به افکار عمومی جامعه است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ورود و استقرار گسترده مسافران در همه شهرهای ایران و جهان، عرف خاص خود را دارد و اگر این استقرار منطقی نباشد ضمن سلب آسایش گردشگران و شهروندان ساکن این شهر، به تأسیسات پارک‌های ساحلی و محیط زیست ساحل آسیب جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

امیری گفت: تصمیمات مرتبط با حوزه شهری طبق قانون باید در شورای اسلامی این شهر اتخاذ شود، اما در خصوص بحث مسافران نوروزی تصمیم‌ها بدون هماهنگی و نظر شورای اسلامی شهر بندرعباس اتخاذ شده است و این گونه ناهماهنگی‌ها، مدیریت شهری را پر هزینه کرده و با چالش مواجه می‌سازد و زیان آن پیش از همه متوجه شهروندان ساکن شهر است.

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در همه دنیا هتل‌ها و مهمانپذیرها محل استقرار مسافران هستند و در هیچ جای دنیا، ساحل که محل گردشگری مردم است محل استقرار مسافران نیست. اگر نوار ساحلی از اسکان مسافران خالی شود، فعالیت کار هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر رونق می‌گیرد و حتی مردم ساکن شهر بخشی از خانه‌های خود را به صورت سوئیت به مسافرانی اجاره می‌دهند که همه اینها درآمد محلی مردم را افزایش می‌دهد و به اقتصاد خرد کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نمی‌توان به بهانه ورود مسافران نوروزی کل شهر را پر از سرویس بهداشتی کرد، اکنون بدلیل استقرار گسترده سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، خصوصاً در نوار ساحلی، چهره شهر از زیبایی خارج شده است و با صف کشی مسافران در جلو این سرویس‌های بهداشتی، این نازیبایی بیشتر هم خواهد شد. ساحل شهر که محل تفریح و آسایش مردم است محل صف کشیدن برای سرویس بهداشتی، پخت و پز مسافران و شستشوی لباس‌های آنها در ملاعام شده است. من فکر نمی‌کنم هیچ شهری را در ایران و دنیا مشابه این وضع داشته باشیم و اگر الگویی در دنیا برای این شرایط وجود دارد، تقاضا داریم به ما ارائه دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: تشکیل خانه‌های بوم گردی با کاربرد اقامتگاه محلی، راه دیگریست که در دیگر کشورها برای استقرار گسترده مسافران در ایام خاص و تعطیلات در نظر گرفته می‌شود امری که در شهر بندرعباس مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه استقرار مسافران نوروزی در نوار ساحلی شهر درآمد اقتصادی ساکنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اینکه بخواهیم ساحل را که محل گردشگری، درآمد اقتصادی، ورزش و آسایش روانی مردم شهراست قربانی استقرار مسافران کنیم، منطقی نیست. می‌توان دو پارک چند هکتاری را با بودجه خاص و با تأسیسات مناسب در اطراف بندرعباس احداث کرد و این پارک‌ها محل استقرار مسافران نوروزی باشد و در عوض ساحل محل درآمد و تفریح و آسایش مردم باقی بماند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص طرح جلوگیری از ورود اتومبیل به ساحل گفت: این طرح آماده است واستاندار محترم هم راجع به اجرای آن تأکید لازم را نموده‌اند، اما تحقق آن نیازمند حمایت دستگاه‌های انتظامی و وجود اراده پیوسته است. ورود گسترده اتومبیل به ساحل ضمن اعتراض طرفداران محیط زیست در کشور و جهان، سبب نابودی بسیاری از موجودات و آبزیان ساحلی شده است که امیدواریم امسال جلوی این امر گرفته شود و شهرداری در اجرای این طرح تنها نماند.

کد خبر 4572181

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس محیط زیست هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت
  • رضا درویش در سمت مدیرعاملی پرسپولیس ماندنی شد
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است