Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۷ افزایش قابل توجهی در اسکان و ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی داشتیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از «مفدا» نشست عیدانه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور محمد رضا فراهانی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران و کارکنان این معاونت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست بهرام علی قنبری؛ قائم مقام اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن عرض خیر مقدم به حضار، سال نو را به پرسنل معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پیشاپیش تبریک گفت و بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه در روز‌های انتهایی سال تقدیر و تشکر از زحمات کارمندان در سالی که گذشت و دید و بازدید و انجام صله رحم است.

وی در توصیه‌ای از حضار خواست در صورت داشتن فرصت در ایام تعطیلات نوروز کتاب «شفای کودک درون» را مطالعه کنند و همیشه کودک درون خود را فعال نگاه دارند، زیرا در هر سن و سالی به این مهم نیاز دارند.

در ادامه فراهانی با تاکید بر بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظر و پیشنهاد از سوی کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: نقطه نظرات و مطالبی که از سوی همکاران در این گونه جلسات بیان می‌شود عیدی است برای من و می‌توان از این مطالب استفاده کرد.

وی ادامه داد: پنجمین سالی است که در روز‌های پایانی سال چنین گردهمایی مختصر و کوتاه را برگزار می‌کنیم. در سال‌های قبل نیز به همین شکل در چنین جلساتی ضمن تبریک سال جدید، تشکر می‌کنیم از زحماتی که دوستان در طول سال متحمل شدند، اما در سال جاری نوع تشکر من کمی از سال‌های گذشته متفاوت است. حدود یک هفته قبل در اجلاس روسای دانشگاه‌ها گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی این معاونت و دانشگاه‌های علوم پزشگی تهیه و ارائه شد که نشان داد آنقدر غرق فعالیت هستیم که گاهی متوجه حجم بسیار انبوه کار‌هایی که انجام شده است نمی‌شویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که گزارش ارائه شده نشان داد در همه حوزه‌ها رشدی قابل توجه و بسیار شتابان داشته‌ایم، یادآور شد: اعداد و ارقام خیره کننده‌ای که به همت تلاش و کوشش شما به دست آمده بود باعث شد بسیاری از دوستان از این زحمات تشکر کرده و این در حالی که بود در کنار این کمیت، کیفیت کار نیز که ما از نزدیک شاهد آن بوده‌ایم نیز حفظ شود که تمامی این موارد نشان می‌دهد در طول پنج سال گذشته شما یعنی تک تک همکاران من تحولی جدی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی ایجاد کرده‌اید.

فراهانی ابراز داشت: زمانی که من گزارش را ارائه می‌دادم یکی از مسؤولان ارشد وزارت بهداشت در خصوص منابع مالی این حجم گسترده از فعالیت‌ها سؤال کرد که من در پاسخ گفتم: صنعتی سازی هیچ بودجه مصوبی در دانشگاه‌ها نداشته است و این موارد جای تعجب داشت.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این که در این مدت موفق شده‌ایم تعداد تخت‌های خوابگاهی را رشد قابل توجهی بدهیم، اظهار داشت: نکته قابل توجه این که میزان رشد تعداد تخت‌های خوابگاهی به میزان رشد تخت‌های درمانی و بیمارستانی بسیار نزدیک بود و این بسیار برجسته بود که در این چند سال چنین رشد خیره کننده‌ای را در تعداد تخت‌های خوابگاهی داشته‌ایم.

وی افزود: زمانی که اعلام می‌شود در حوزه قرآنی مخاطبین ما از ۱۲ هزار نفر به ۶۲ هزار نفر افزایش یافته است، در جشنواره سیمرغ آثار ما از هفت هزار به حدود ۴۰ هزار اثر رسیده است و در جشنواره تیتر ۱۰ تعداد دانشجویان ما که پنج درصد کل دانشجویان کشور را شکل می‌دهد یعنی ۲۰۰ هزار دانشجوی وزارت بهداشت و یک بیستم جمعیت چهار میلیونی دانشجویان کشور، توانستند در جشنواره تیتر ۱۰ حدود ۴۸ درصد برگزیدگان این جشنواره را شکل داده و حدود ۵۰ درصد آثار از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشد، می‌توان به عمق فعالیت‌های صورت گرفته توسط این پرسنل پی برد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: بیان آمار‌های فوق و کتاب چاپ شده فعالیت‌های چهار ساله معاونت که حاصل زحمات شما است برای من شادی آور بود که جمعی هم دل و یک دل با کار جهادی به این موفقیت رسیدند. این کار اداری نبود، زیرا حاصل کار اداری نمی‌تواند این موفقیت بزرگ باشد.

فراهانی به درک تغییرات صورت گرفته در میان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی غیر علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این تحلیلی که من نسبت به این عملکرد داشتم آن جایی شکل دیگری به خود گرفت که من موجی از اظهار نظر‌های دانشجویی را در خصوص این معاونت دیدیم؛ زمانی که صد‌ها پیام از دانشجویانی از شهر‌های مختلف به دست من می‌رسید که به دلیل این موفقیت‌ها از ما تشکر می‌کردند و من این عزیزان را نمی‌شناختم.

وی تصریح کرد: در نشست مطبوعاتی که اخیرا با نشریات داشتم برخی اظهار نظرات هم عجیب و هم از لحاظی برای من تلخ بود و آن این که فعالیت‌های موفق وزارت بهداشت از سوی دانشجویان وزارت علوم مورد توجه بود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این که واقعیت این است که ما تیمی از ستاره‌ها را داریم اگر چه ممکن است هر کدام نسبت به یکدیگر انتقاداتی داشته باشند، یادآور شد: ما بر اساس ظرفیت‌ها در حال تلاش هستیم و اکنون افرادی داریم که اگر بدانیم یک روز در اداره حضور ندارند احساس کمبود می‌کنیم و این در مورد همه شما عمومیت دارد و هر کجا ما از نیروی خود بر اساس توان و استعدادش استفاده کردیم موفق شده‌ایم.

فراهانی ابراز داشت: تمام این اتفاقاتی که رخ داد را مدیون شما هستم و از کسی که حتی یک چای برای رفع خستگی در اختیار ما قرار می‌دهد تا آن فردی که در حال انجام کار فکری و یا یدی است در این پازل قرار دارد. نتیجه آن چه که اکنون در آن قرار داریم حاصل تلاش همه شما است و من زبانی برای تشکر از زحمات شما پیدا نمی‌کنم.

وی بیان داشت: من مدیری هستم که کار کردن با من به دلیل نکته سنجی، نگاه دقیق، سخت گیری و آرمان خواهی کمی سخت است. من در نگاهی که به گذشته داشتم به این موضوع پرداختم که در این مدت پنج سال چه کرده‌ایم؟ آیا می‌توانیم در آن دنیا پاسخ دهیم و مسئولیت خود را در برابر فرصت‌هایی که در اختیار ما بود و صندلی‌هایی که اشغال شدانجام داده‌ایم؟.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: آن چه درخشان است نقش تمامی شما است در کار‌هایی است که صورت گرفته است و در طلیعه سال جدید این برای من فرصتی بود بهتر از سال‌های گذشته تا در روز‌های انتهایی سال از این فعالیت‌های خلاقانه و دلسوزانه با تعهد بالا تشکر کنم. این فعالیت‌ها در بسیاری از کارمندان عاشقانه است و برخی از ابتدای صبح تا پاسی از شب کار می‌کنند که این نکته نشان از عشق به وظایفی است که مخاطب آن نسل جوان است. هنگامی که خلق خدا و مخاطبین شما که دانشجویان هستند از شما راضی باشند خداوند هم از شما راضی است و من از این همه تلاش و فعالیت تشکر می‌کنم.

فراهانی با اشاره به مشکلات مالی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سال ۹۷، گفت: در سال جاری علی رغم محدودیت‌های مالی که تحریم‌ها ایجاد کرده بود حتی یک برنامه معاونت تعطیل نشد و حتی در حوزه ورزش کار‌های جدید انجام دادیم، در حوزه مشاوره و پژوهش نیز کار‌های جدیدی صورت گرفت و نه تنها کار‌های قبلی و در برنامه انجام شد بلکه کار‌های جدیدی انجام دادیم و این جز لطف خداوند و همت شما چیز دیگری نبود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی کشور در خصوص تامین منابع مالی سال آینده، خاطر نشان کرد: مشخص نیست با توجه به شرایطی که داریم چه اتفاقاتی در سال آینده می‌افتد. باید به این موضوع که بهره‌وری سیستم اگر به دلیل کمبود منابع مالی در سال آینده کاهش پیدا کند، پرداخته شود و این موضوع باید به عنوان یک چالش مورد توجه قرار گیرد که اگر در سال آینده نتوانیم برنامه‌های ملی معاونت را به شکل سال جاری انجام بدهیم چه راه کار‌هایی برای استفاده احسنت از زمانی که در اختیار داریم وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص RFP بیان داشت: بر روی RFP هزاران ساعت وقت و زحمت گذاشته شده است و باید این کار انجام شود، زیرا این کار حاصل تلاش بخشی از عمر شما است و بر این اساس باید RFP در سال آینده انشاءالله تبدیل به نرم افزار شود. در هر صورت باید این کار انجام شود، زیرا RFP یکی از درخشان‌ترین کار‌هایی است که شما می‌توانید انجام دهید. کاری که تمام دستگاه‌های شبیه ما مانند وزارت ارشاد و وزارت کشور می‌توانند از آن بهره ببرند. انشاالله همه بعد از عید ۹۸ وقت خود را روی RFP می‌گذاریم تا تمامش کنیم تا از روی کاغذ به روی فضای دیجیتال بنشیند. اگر ما در طول پنج سال قبل هیچ کاری نکرده بودیم و تنها یک RFP در این مدت تهیه شده بود ما نمره قبولی می‌گرفتیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سال آینده را سال سختی دانست و بیان داشت: سال آینده از نظر منابع مالی سال سختی است، اما انشاء الله در سال آینده درخشان‌تر از سال جاری و گذشته ظاهر شوید و از خانواده‌های شما برای درک شرایط و نبود شما در کانون خانواده به دلیل حضور در برنامه‌های چند روزه تشکر می‌کنم.

در ادامه این جلسه حسام الدین علامه؛ قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت گفت: من ۲۵ سال است کار فرهنگی انجام داده‌ام و همواره گزینه‌های خوبی از نظر مالی و مدیریتی برای ارتقا و دور شدن از این فضا داشتم کسانی که در حوزه فرهنگی حضور دارند با عشق و علاقه کار می‌کنند. در زمانه فشار‌های اقتصادی متوجه تفاوت‌های مالی بین حوزه‌های فرهنگی و دیگر حوزه‌ها می‌شویم در این زمان‌ها بهتر است به فرودستان خود در مسائل مالی نگاه کنیم و خدا را شاکر باشیم.   وی ادامه داد: دکتر فراهانی یک انسان بسیار ویژه است، پاکدستی که دوست و دشمن به این پاکدستی اعتراف می‌کنند و من از نزدیک شاهد این مسئله بوده‌ام. خیلی از دشمنی‌هایی که وجود دارد به این دلیل است که دکتر فراهانی زیر بار رانت و سفارش خاص نرفته و حافظ سلامت نفس خود و پاکدست بوده است.

علامه آزاد اندیشی و حریت را ویژگی دوم دکتر فراهانی دانست و بیان داشت: من در اجلاس مطبوعاتی نشریات دانشجویی دیدم تا چه اندازه دکتر شجاعانه در داخل مجموعه نظام به این باور رسیده است که با نقد درست و در فضای آزاد اندیشی رشد حاصل می‌آید و این از ویژگی دکتر فراهانی است. دقت، نکته بینی، ایده‌آل بینی، تفکر و تعمق و دقت دکتر فراهانی از دیگر ویژگی‌هایی است که دارا است و موجب می‌شود که تجارب بسیار خوبی را به دیگران و افرادی که با وی کار می‌کنند انتقال دهد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات پرسنل معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقدیر و تشکر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فراهانی وزارت بهداشت معاون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، لایحه بودجه ۱۴۰۳ پس از کش و قوس‌های فراوان در روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. البته اطلاعات مربوط به تخصیص منابع همانند سال‌های گذشته بحث‌ها و حواشی بسیاری به همراه داشت. اما هر ساله یکی از مهم‌ترین بخش‌های بودجه مربوط به منابع تخصیصی دانشگاه‌ها و آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی اولویت صندوق رفاه وزارت علوم /۲۹ هزار ظرفیت خوابگاهی در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده‌ است

شاید برای دانشجویان دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جالب باشد که بدانند آیا می‌توانند به افزایش کیفیت و کمیت امکانات رفاهی دانشگاه‌ها در پی تخصیص بودجه صندوق رفاه دانشجویان در سال تحصیلی آینده امیدوار باشند یا خیر؟

افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان قابل قبول است

برای دریافت پاسخ این سوال با مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از افزایش بودجه صندوق در ۱۴۰۳ اظهار کرد: بودجه رشد داشته است. البته به علت اینکه این افزایش بسیار بوده، بهتر است که بیان نشود چرا که ایجاد حساسیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رضایت داریم، گفت: با توجه به گشایش‌های بودجه‌ای که صورت می‌گیرد؛ صندوق رفاه نیز وام‌های دانشجویی را افزایش می‌دهد.

گنجی ادامه داد: هیئت امنا صندوق رفاه دانشجویان مردادماه تشکیل جلسه خواهد داد و ما تلاش داریم در آنجا مشکلات را مطرح و بودجه را بهبود ببخشیم تا امکانات رفاهی دانشجویی مناسب و تاثیر گذار باشد.

افزایش وام ودیعه مسکن برای سال تحصیلی آینده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به وام ودیعه مسکن بیان کرد: بودجه این وام به صورت کامل در اختیار صندوق رفاه است. این وام در سال ۹۹ برای شهرستان‌های کوچک حدودا ۱۵ میلیون تومان بود؛ اما اکنون این وام ۶۰ میلیون تومان است. به این معنا که وام ودیعه مسکن ۴۰۰ درصد رشد داشته یا چهار برابر شده است. همچنین این وام برای شهرهای بزرگ از ۲۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان رسیده است. یعنی چهار و نیم برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن برای دانشجویان ساکن تهران حدود ۲۵ میلیون تومان بود که برای سال تحصیلی کنونی به ۱۲۰ میلیون است. به عقیده من؛ افزایش رقم این وام راهگشا زندگی دانشجویان است.

تامین بودجه وام شهریه برعهده صندوق رفاه نیست

گنجی با تصریح بر اینکه ردیف بودجه وام شهریه دانشجویی از بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدا است، گفت: دولت‌های گذشته از سال‌های ۸۶ تا ۹۹ ردیف بودجه‌ای را تعریف کرده و از آن به دانشجویان وام شهریه پرداخت می‌کرد. این ردیف بودجه در دولت سیزدهم حذف می‌شود. در حال حاضر نیز ما به دنبال احیا این بودجه هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: دولت‌های احمدی نژاد یعنی نهم و دهم، ردیف بودجه مستقل و مجزائی را برای وام شهریه دانشجویان اختصاص می‌دهد. هر سال نیز بر اساس این بودجه، مبالغ وام‌ها به دانشجویان پرداخت می‌شود. این روند تا زمان دولت دوازدهم نیز ادامه داشته است. ما نمی‌دانیم بر اساس چه اتفاق و تصمیمی سازمان برنامه و بودجه این ردیف بودجه را از دولت حذف کرده است.

وی مطرح کرد: ما تلاش داریم تا این ردیف بودجه را به دولت یا صندوق بازگردانیم تا دوباره بتوانیم دوباره وام شهریه را از سال ۱۴۰۴ پرداخت کنیم. البته تا زمانیکه که این موارد ابلاغ نشود، بنده نمی‌توانم قول دهم که مشکل ردیف بودجه وام شهریه حل شده است یا خیر.

اختصاص بودجه قابل قبول به دانشگاه‌ها از سوی دولت

گنجی با بیان اینکه تامین بودجه و تهیه زمین برای خوابگاه‌های دانشجویی(مجردی-متاهلی) برعهده دانشگاه‌ها است، گفت: در واقع تامین بودجه تا ساخت و تاسیس خوابگاه بر عهده دانشگاه است و صندوق در این باره مسئولیتی ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دولت امسال بودجه خوبی را برای خوابگاه‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها تخصیص داده است. بنابراین بودجه خوابگاه ها به حساب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم واریز نمی‌شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228131 برچسب‌ها بودجه

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم