Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:49:26 GMT

خاموشی دانشگاه تهران به وقت ساعت زمین

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۹۸۸

خاموشی دانشگاه تهران به وقت ساعت زمین

دانشگاه تهران در جهت حفظ محیط‌ زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز، در رویداد بین‌المللی «ساعت زمین» مشارکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه برای حفاظت از محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز که به شکل ویژه در قالب اقدامات مدیریت سبز در دو سال گذشته پیگیری شده و در جهت اقدامات فرهنگی و آموزشی مرتبط با آن، دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور در رویداد بین‌المللی محیط زیستی «ساعت زمین» مشارکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همگام با این رویداد مهم جهانی، سردر اصلی دانشگاه تهران و پردیس مرکزی دانشگاه در «ساعت زمین» خاموش خواهد شد.

«ساعت زمین» رویدادی محیط زیستی است که در آخرین شنبه ماه مارس میلادی به شکل هماهنگ در اکثر کشورهای جهان توسط صندوق جهانی طبیعت و با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به دقت بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار می‌شود.

در این رویداد به شکل نمادین چراغ‌های غیر ضروری به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و اغلب نمادهای شهری و ساختمان‌های مهم در کشورهای مختلف به این جنبش محیط زیستی ملحق شده‌اند. این رویداد از سال ۲۰۰۷ در استرالیا آغاز شده و در سال گذشته، این برنامه در ۱۸۸ کشور و بیش از ۱۷ هزار بنا و محوطه مهم کشورهای مختلف انجام شده است.

هم‌چنین در سال‌های گذشته در ایران نیز با خاموش کردن چراغ‌های برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت در تهران، سی‌وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و سایر نمادهای تاریخی و فرهنگی در شهرهای مختلف کشور، این رویداد محقق شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، در سال جاری میلادی، این رویداد در روز شنبه ۳۰ مارس ۲۰۱۹ مطابق با ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاموشي دانشگاه تهران روز جهانی ساعت زمین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است