Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@17:35:50 GMT

خلیج فارس و دریای عمان مواج است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۲۳۷

خلیج فارس و دریای عمان مواج است

مرضیه سی سی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت دریا در محدوده کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هنگام، هرمز و لارک، سیریک، کلاهی و جاسک مواج است.
وی بیان داشت: هر چند در شمال تنگه هرمز در ساعت صبح از میزان سرعت این باد کاسته شد اما در ساعت های بعد از ظهر بر میزان سرعت باد افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: توصیه می شود در این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.
سی سی پور گفت: فردا چهارشنبه از میزان سرعت این باد در محدوده های یاد شده کاسته می شود و شرایط دریایی برای روزهای پایانی هفته مساعد است.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تنگه هرمز عمان قشم هواشناسی مواج 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ