Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:05:21 GMT

میزان میوه شب عید البرز 50 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۵۴۴

میزان میوه شب عید البرز 50 درصد افزایش یافت

کرج- ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که میزان میوه تامین شده برای توزیع در شب عید این استان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری یک هزار و 800 تن پرتقال از انواع تامسون و والنسیا و همچنین 900 تن سیب از جنس مرغوب تامین شده که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و امیدواریم که کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: قیمت مصوب این اقلام برای مصرف کننده شامل هر کیلوگرم سیب 56 هزار ریال ، پرتقال تامسون شمال 38 هزار ریال و والنسیای جنوب 48 هزار ریال است.
موسوی گفت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفند شروع شده که 80 درصد تا پایان سال 97 و مابقی در ایام نوروز توزیع می شود.
وی افزود: برای توزیع این میوه ها 90 غرفه در سطح شهرستان های کرج و فردیس و 60 غرفه نیز در سایر شهرستان ها پیش بینی شده که در مجموع 150 غرفه عهده دار توزیع میوه شب عید خواهند بود .
وی یادآورد شد که به منظور رفاه حال شهروندان قیمت تنظیم بازار استان نسبت به استان های همجوار مانند تهران و قزوین پایین تر است.

***توزیع روزانه 25 تن مرغ گرم به قیمت مصوب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه گفت: همچنین با هماهنگی انجام شده با تعاونی مرغداران روزانه 25 تن مرغ گرم به قیمت مصوب 115 هزار ریال در سطح میادین میوه و تره بار و همچنین شهرستان های استان توزیع می شود.
وی اضافه کرد: توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب 105 هزار ریال در سطح میادین و همچنین گروه های هدف و کارکنان دولت در حال اجرا است.
وی افزود: با توجه به میزان جوجه ریزی انجام شده در سطح کشور و همچنین تمهیدات لازم در جهت تامین نهاده مورد نیاز مرغداران و کاهش قیمت جوجه یکروزه پیش بینی می شود که قیمت مرغ به تدریج از نیمه فروردین کاهش یابد.
موسوی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت شکر میزان 5800 تن شکر در حال توزیع است که 3000 تن آن برای مصارف صنایع با مصرف شکر نظیر شکلات و مربا و ... و 2800 تن جهت مصارف خانوار و صنوف شیرینی و... با قیمت 34 هزار ریال برای مصرف کننده فراهم شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: هیچگونه کمبود شکر در کشور وجود ندارد و تمام نیاز اصناف و شهروندان قابل تامین است لذا هرگونه گرانفروشی توسط تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و صنعت و معدن قابل برخورد است.
وی اضافه کرد که برابر دستورالعمل های صادره به سازمان صنعت و معدن استان واگذار شد.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ميوه شب عيد جهاد كشاورزي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد