Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد بحران که در استانداری مازندران برگزار شد به وقوع سیل روز گذشته و آسیب های ناشی از این حادثه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی حتی بخش خصوصی که از تجهزات و ماشین آلات برخوردار هستند برای کمک به مناطق سیل زده بسیج شوند.

وی افزود: برخی از خانواده ها در سیل دیروز دچار آسیب جدی شدند دو میلیون کمک بلا عوض و دو میلیون تومان برای تعمیرات از محل اعتبارات استانی به حادثه دیدگان در سریع ترین زمان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران گفت: اگرچه به دلیل بی سابقه بودن بارش باران زمستانی تا حدودی مردم و حتی مسئولان دستگاههای اجرایی غافلگیر شدند، ولی خدمات رسانی به موقع باعث شد تا حجم خسارت ها کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه بخشی از خسارت های ناشی از سیل به خصوص در روستاها ناشی از ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه رودخانه ها است افزود:حجم زیادی آب برخی از مزارع و اراضی کشاورزی را در برگرفته که نیاز به همکاری دستگاه ها برای تخلیه و هدایت آب دارد.

حسین زادگان ادامه داد: اگرچه برخی از دستگاههای اجرایی مسئول نیز به دلیل عدم سخت گیری در جلوگیری از این ساخت و ساز شاید مقصر باشند، ولی همچنان برخی مشکلات فرهنگی باعث شده تا این ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در شرایط بحران نباید به گونه ای عمل شود که تمام توپ کم کاری وارد زمین دولت و دستگاههای اجرایی شود در این برهه از زمان مدیریت بحران نیازمند همکاری تمام دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی است.

رئیس ستاد مدیریت بحران مازندران گفت: پیگیری برای اختصاص ردیف اعتباری خاص برای پیشگیری از سیل با معاون رئیس جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شد و وعده اولیه برای این اعتبار داده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن برای کمک به سیل زدگان و جبران خسارت ها نیز پیگیری لازم از هیات دولت انجام می شود تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به سیل زدگان داشته باشیم.

حسین زادگان تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران نیز در عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی در خدمات رسانی به مردم نظارت می کند.

وی در ادامه از همکاری سپاه و بسیج در کمک به سیل زدگان استان قدردانی کرد.


 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خدمات رسانی به مردم سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیل کشاورزی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان گفت: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

او با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، افزود: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

عباس زاده با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، بیان کرد: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

بیشتر بخوانید

نجات جان مادر باردار در نهبندان

او با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، ادامه داد: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود  که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

عباس زاده با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی به موقع ارزیابی می شود، تصریح کرد: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار است.

عباس زاده اظهار کرد: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری