Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - کاهش بارندگی در ایتالیا باعث شد تا این کشور بار دیگر با مشکل خشکسالی و کمبود آب، بویژه در مناطق شمالی مواجه شود، تا جاییکه اعلام شد قسمت شمالی این کشور تنها تا یک ماه دیگر ذخیره آب کافی دارد.

به گزارش ایرنا، 'ماسیمو گارگانو' مدیر انجمن ملی کنسرسیوم های مدیریت و حفظ اراضی و آب های آبیاری، روز سه شنبه به خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) گفت: ما هنوز یک ماه دیگر ذخیره آب کافی در استان های شمالی کشور داریم و درصورتی که بارندگی خوبی صورت نگیرد دچار مشکلات بسیار جدی برای تمام اقتصاد این اراضی بویژه در بخش کشاورزی خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال مشکل فقط بارندگی های کم زمستانی نیست بلکه غایب بزرگ واقعی برف بود. کاهش بارش برف، امید به پر شدن دریاچه ها و رودخانه ها را کاهش داد. شرایط رودخانه 'پو' در شمال کشور نیز همانند خشکسالی بزرگ سال 2007 است و شدیدتر از خشکسالی سال 2017 است، زمانی که دو میلیارد یورو خسارت به بخش کشاورزی وارد شده بود.
گفتنی است که آب گذرها در ایتالیا در شرایط بسیار بدی قرار دارند. شبکه آب رسانی در این شبه جزیره، تبدیل به یک صافی شده است و آب زیادی در آن از دست می رود و به زیر زمین نشت می کند. بر اساس داده های فدراسیون شرکت های آب، انرژی و محیط زیست 'اوتیلیتالیا'، بطور متوسط 39 درصد آب در این شبکه آبرسانی در حین توزیع از دست رفته و به زیر زمین نشت می کند.
به عقیده شرکت های آبرسانی ، بیش از یک سوم از آب توزیعی در شهرها به زیر زمین نشت می کند و از دست می رود زیرا این شبکه ها بسیار فرسوده و در شرایط بدی هستند. به عبارتی از هر 100 لیتر حدود 40 لیتر آب در این شبکه از دست می رود. بیشترین زیان آب مربوط به شبکه ابرسانی در استان های کالابریا در جنوب و لاتزیو در مرکز می شود که به 60 درصد می رسد در حالی که بهترین در استان شمالی واله دائوستا است که به 20 درصد می رسد. در ایتالیا 425 هزار کیلومتر شبکه آب رسانی و آب گذر وجود دارد که 60 درصد آنها بالای 30 سال و 25 درصد آنها بیش از نیم قرن عمر دارند.
شبک**اروپام**461**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خشكسالي كم آبي ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و لاتزیو و از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال