Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - گردهمایی تجلیل از برترین‌های آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال 1397 شهرستان اردکان عصر سه شنبه با حضور تعدادی از مسئولان محلی، نماینده مجلس و مسئولان آموزش‌ و پرورش منطقه برگزار شد.

در این مراسم معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد که در حال حاضر به‌عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان فعالیت دارد، خطاب به حاضران گفت: به نمایندگی از شما خود را شهروند یزدی می‌دانم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی زینی وند افزود: 15ماه در استان یزد که سرزمینی زیبا، پرآوازه و دارای انسان‌های تاریخ‌ساز و بزرگ است، خدمت کرد.
وی اضافه کرد: خیلی از جهانیان یزد و اردکان را به نام آیت‌الله خاتمی (ره ) می‌شناسند و روی این منطقه حساس هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بابیان اینکه پون بزرگان یزد سرنوشت منطقه را به‌خوبی و خوش‌نامی رقم زدند و با فردی که بیرون از منطقه بخواهد در استان مسئولیت بپذیرد نسبت به وی واکنش نشان می‌دهند، تصریح کرد: این سنگینی در ابتدای حضورش را حس کرد.
وی ادامه داد: سه ماهی که گذشت آن‌چنان لطف کردند و موردتوجه مردم قرار گرفت که یزدی بودنش بر ایلامی بودنش غلبه کرد .
زینی وند یادآور شد: هیچ‌گاه در استان احساس غریبی نکرد و بنا بر مصالحی به سیستان و بلوچستان رفت چراکه در هرکجای ایران باید به‌نظام خدمت کرد .
وی در خصوص ویژگی‌های محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی را نمی‌شناسم که 20 سال نماینده باشد و در آخرین سال نمایندگی هم پیگیر امور باشد، برایش ثانیه‌ها مهم است که مشکلات استان را پیگیری و رفع کند .
وی یادآور شد: این نماینده هرچند در شهرستان اردکان تحولات خوبی را ایجاد کرد ولی پیگیر امور استان و مسائل ملی هم بود ، برایش یزد ، میبد ، بافق و اردکان فرقی نداشت و نماینده مردم اردکان به‌عنوان الگویی برای همگان و به‌عنوان مرجع شناخته‌شده بود .
زینی وند اظهار داشت: در این مدت صداقت ، صراحت و دست‌پاکی را سرلوحه کارهایش قرار داده بود.
همچنین فرماندار سابق اردکان افزود: امسال یزد برای 25 سال متوالی افتخار علمی در آزمون سراسری کسب کرد که نشان از همت مدیران دارد، متأسفانه استان با رشد چشم‌گیر اعتیاد ، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی روبروست به نظر می‌رسد مسئولیت آموزش‌وپرورش بیشتر شد و باید پایه شخصیت دانش آموزان را از سنین پایین درست کرد و محکم شکل داد .
هادی مقیمی اظهار داشت: نمایندگان مجلس مسئولیت جدیدی برای آموزش‌وپرورش تعریف کنند که بتواند در ساختار سالم جامعه مؤثر باشد .
وی افزود: به احترام تابش و میرمحمدی استاندار سابق یزد به مدت سه سال در اردکان خدمت کرد و خوشحال است که در زادگاه معلم اخلاق آیت‌الله خاتمی (ره) و مبتکر گفتگوی تمدن‌ها فعالیت کرده است .
وی بابیان اینکه دانش آموزان باید در آینده تفکر اسلام ناب محمدی ، رحمانی و تفکری که پایه‌اش جامعه اخلاقی و انسانی است را درست کنند، گفت: اخلاق گمشده جامعه ماست بیش از هر چیزی به اخلاق نیاز داریم و اردکان می‌تواند الگویی در این زمینه باشد.
در این آیین نماینده مردم اردکان از زحمات و خدمات زینی وند معاون سابق استانداری یزد و مقیمی فرماندار سابق اردکان تجلیل کرد .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي برترين ها كنكور شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی اسدی کارشناس آموزش و پرورش مهمترین عامل کاهش داوطلبان پسر در کنکور امسال به میزان ۳۴، را انگیزشی عنوان کرد و گفت: جوانان به خصوص پسران به دنبال آینده ای روشن به ویژه در حوزه مسایل معشیتی هستند و وقتی افرادی را در اطراف خود می بینند که از رشته تحصیلی شان بهره‌‌وری مناسبی ندارند از آنها الگو می‌گیرند، به عنوان مثال اگر فردی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته فنی باشد اما در حرفه ای غیرمرتبط با رشته تحصیلی اش مشغول باشد، جوانان از او الگو گرفته و ترجیح می‌دهند به جای ادامه تحصیل در بازار کار مشغول حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به ورود پسران به دانشگاه‌های غیردولتی آن هم با ثبت نام بدون حضور در کنکور، ادامه داد: آسان بودن تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی بدون کنکور و کسب مدرک تحصیلی با ارزش یکسان نسبت به دانشگاه‌های دولتی شاید علت دیگری برای کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور باشد.

به گفته این کارشناس،  تحصیل در خارج از کشور به دلیل سهولت علتی شده تا بیشتر خانواده‌ها ترجیح دهند پسران خود را برای تحصیل و اقامت به کشورهای خارجی بفرستند.

اسدی افزود: از سوی دیگر، دختران در گذشته در سنین کمتر ازدواج می‌کردند و ممکن بود از دبیرستان بازمانند، اما اکنون اینگونه نیست و این موضوع باعث شده حجم عظیمی از دختران به سمت کنکور آمده، سهمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بگیرند، از این رو پسران انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نداشته باشند. 

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی کاهش تحصیل پسران در جامعه بیان کرد: بی‌تردید آن گروه از تحصیل کردگانی که تحصیلات خوبی دارند بهتر می‌اندیشند و بهتر زندگی می‌کنند، همچنین، کمتر در برابر آسیب‌ها قرار می‌گیرند، اما به طور کلی این موضوع آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کند، زیرا جامعه نیاز دارد پسران به سمت حوزه کار بروند.

اسدی یادآور شد: البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که اگر پسران با هوش بالا و استعداد نتوانند ادامه تحصیل دهند ممکن است وارد شبکه‌های بزهکاری شوند و از هوش خود در این عرصه استفاده کنند، یا ممکن است دچار سرخوردگی شده یا از خشونت استفاده کنند، همچنین این موضوع ممکن است سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند. 

این کارشناس آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموز مستعد اگر در رشته‌های خوب و پرمخاطب نتواند تحصیل کند، بدنه علمی ما دچار آسیب می‌شود، به عنوان مثال در گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان باهوش و استعداد بالا در رشته‌های علوم انسانی تحصیل نکردند و متاسفانه افراد ضعیف مدیر یا وکیل شدند و این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است.

گفت‌و‌گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال