Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اقتصادی کشور با پیوستن به کنوانسیون FATF حل نمی‌شود. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد علی قربانی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تلاطم های موجود در حوزه‌های اقتصادی کشور را علت اصلی چهار برابر شدن قیمت ارز در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر تنها به نیمی از 24 بند مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد شاهد این‌گونه مشکلات در کشور نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATFبدون پیوستن به FATF هم می‌توان با دنیا مراوده مالی داشتپیوستن به FATF نان و گوشت را ارزان می‌کند؟

وی با بیان اینکه تحریم‌ها زمینه رانت و فساد را ایجاد می کنند افزود: منشا تحولات و مشکلات کشور داخلی بوده اما تحریم ها قطعاً در این راستا تاثیر گذار می‌باشد چراکه آمریکا 10 سال است که بر روی دانش تحریم کار می‌کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عدم شفاف سازی را یکی دیگر از مشکلات اصلی کشور دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی با فراهم آوردن زمینه برخورد جدی با رشوه بگیران و مفسدان اقتصادی، امید به آینده را به مردم تزریق و ملت را از نگرانی و رهایی بخشند.

قربانی در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 درصد صادرات کشور تنها با چهار کشور جهان است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این چهار کشور اقدام به عقب نشینی کنند قطعا با وضعیت سخت و اسفناکی روبرو می‌شویم.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی وابستگی بودجه 98 به درآمدهای نفتی نسبت به سال 97 ادامه داد: 45 درصد تولید ناخالص کشور معاف از مالیات می‌باشند که این مهم زمینه وابستگی بیشتر بودجه کشور به نفت را فراهم می کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: 26 درصد از اعتبارات کل کشور از ابتدای سال 90 تا 96 اعتبارات متفرقه بوده که زمینه فساد بیشتر را در کشور ایجاد می‌کند که جالب است این را هم نمایندگان مجلس در خانه ملت به تصویب رساندند.

وی از بالا بودن اعتبارات صندوق بازنشستگی و لشکری نسبت به هزینه‌های عمرانی بودجه سال 96 خبر داد بیان داشت: چهل و دو هزار میلیارد تومان به اعتبارات صندوق بازنشستگی و کشوری کمک شده است و این در حالی است که این رقم بیشتر از کل هزینه عمرانی سال 96 بوده است.

 قربانی با بیان اینکه پیوستن به یک کنوانسیون مشکل  اقتصادی یک کشور را حل نمی‌کند، ادامه داد: بسیاری از کشورها به کنوانسیون‌های مختلف پیوسته اند اما تغییری در ساختار اقتصادی آن‌ها ایجاد نشده اما با پیوستن به این کنوانسیون مشکلات اقتصادی حادتر نمی‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پایان از 5 برابری هزینه های جاری نسبت به هزینه‌های عمرانی در کشور خبر داد و اضافه کرد: نسبت هزینه های جاری به عمرانی در تمامی کشورها یک به یک است اما این مهم در ایران نسبت 5 به 1 دارد و زمینه فساد و رانت را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

R7719/P4001/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • حامیان گشت ارشاد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو