Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:26:04 GMT

آئین معنوی اعتکاف در ۱۵۰ مسجد استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۹۶۳

آئین معنوی اعتکاف در ۱۵۰ مسجد استان مرکزی آغاز شد

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف از صبح روز ۲۹ اسفندماه (چهارشنبه) همزمان با سیزدهم ماه رجب و ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، در ۱۵۰ مسجد در سطح استان مرکزی آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه ایام اعتکاف از ۲۹ اسفند آغاز و تا دوم فروردین ماه ادامه دارد، احتمال می‌رود مسافرت‌ها و قرارگیری در زمان تعطیلات نوروزی تأثیرگذار در مراسم اعتکاف باشد، اما با این شرایط پیش بینی می‌شود بیش از هشت هزار نفر در سطح استان مرکزی در مراسم معنوی اعتکاف حضور یابند و در سال‌های گذشته حضور قشر جوان در مراسم اعتکاف در استان مرکزی چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانپور بیان کرد: تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این مراسم معنوی در مساجد میزبان انجام شده و ویژه برنامه‌های پاسخگویی به شبهات، اجرای برنامه قرآنی، گفتمان‌های مکتبی و مذهبی و مسائل اجتماعی به‌ویژه مربوط به جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به مباحث دینی هم صورت می‌پذیرد.

گفتنی است، آئین عبادی و معنوی اعتکاف همزمان با ایام البیض ماه رجب (روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم) با حضور شیفتگان عبودیت و اصحاب معرفت در مساجد برگزار می‌شود.

کد خبر 4572535

منبع: مهر

کلیدواژه: آیین اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی