Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام نوروزی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغذیه ورزشکاران اظهار کرد: ورزشکاران برای رسیدن به تناسب اندام و عضلانی شدن بدنشان باید برنامه غذایی خاصی داشته باشند؛ آنها باید غذا‌های روزانه را حداقل در پنج وعده میل کنند، غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد نخورند، غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده آسان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه گفت: ورزشکاران باید از خوردن قسمت‌های سوخته غذا، چربی، غذا‌های خیلی چرب، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب کنند، این افراد از مصرف غذا‌های سرخ شده و به طور کلی سرخ کردنی باید بپرهیزند، در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط نکنند و تلاش خود را به کار گیرند که  مواد پروتئینی حداقل در سه وعده غذایی گنجانده شود.

بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی برای کاهش وزن به کمک ورزش+ دلایلی حیرت انگیز برای اینکه با ورزش لاغر نمی‌شوید!

ضرورت کنترل حجم موادغذایی هر وعده 

وی ادامه داد: دقت کنید تا کربوهیدرات‌ها به میزان کافی در رژیم غذایی گنجانده شود، حجم موادغذایی هر وعده را کنترل کنید، بدن روزانه نیاز به انواع ویتامین‌ها دارد، لذا باید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده کنید، در طول روز، هفته و ماه باید از رژیم‌های متنوع و کامل در قالب غذا‌هایی که بیشتر باب میلتان است، استفاده کنید.

نوروزی افزود: مواد غذایی را برای وعده‌های روزانه در محیط مناسب نگهداری کنید، به میزان کافی آب بنوشید (میزان کافی آب را براساس رنگ ادرار که باید بی رنگ باشد، بسنجید)، با وجودیکه تغذیه در قبل و بعد از تمرین بسیار مهم است، اما باید بدانید که با فاصله کوتاه قبل و یا بلافاصله بعد از تمرین وعده‌های اصلی غذا را نخورید.

از مواد غذایی و مکمل‌های با کیفیت استفاده کنید

این متخصص تغذیه تشریح کرد:  با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف غذایی خود را دچار سوء تغذیه نکنید، از مواد غذایی و مکمل‌های با کیفیت استفاده کنید، انجام آزمایش، تست بدنی و همچنین چکاب کلی می‌تواند کمک خوبی برای تنظیم رژیم غذایی باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن در خانه با ۷ راهکار آسان و ارزان/ دور غذاهای فرآوری شده را خط بکشید

وی یادآوری کرد: تعیین وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می‌کند؛ هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال نکنید، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو